Üdvözlet mindenkinek!
A hatodik hely talán nem tűnik komoly előrelépésnek a legutóbbi két futamon elért eredményeinkhez képest, de a törökországi teljesítményünk sokkal biztatóbb volt, mint amit az elmúlt néhány héten tapasztalhattunk. Lépést tudtunk tartani a BMW-vel, sőt az egyiket le is tudtuk győzni, és az autó is jó teljesítményt nyújtott.
Mióta öt héttel ezelőtt megérkeztünk Németországba, jelentős javulásra számítottunk, és a munkánk eredménye mostanra be is ért. Az R27 sokkal stabilabbá és egyenletesebbé vált az elmúlt néhány futam során, és Isztambulban végre egy normális hétvége várt ránk, mindenféle hiba nélkül.
A három hetes nyári szünet után már nagyon vártam, hogy újra a pilótafülkébe üljek. Észak-Finnországban próbáltam mindentől távol kikapcsolódni. Jól éreztem magam, lazítottam, pihentem a barátnőmmel és a családommal, de ennél sokkal fontosabb, hogy a csapatból mindenki találkozni tudott a családjával és otthon tudott tölteni egy kis időt. Kemény év áll a hátunk mögött, a csapat non-stop dolgozott minden egyes futamon. Mindannyian feltöltődve vágunk neki a szezon utolsó felvonásának, és ez a lelkesedés mindenkin látszott a szünet utáni első találkozásnál.
Igazán jó eredményt csak úgy lehet elérni a vasárnapi versenyen, ha az egész hétvége a lehető legolajozottabban működik. Minden edzésnek problémamentesen kell zajlania, hogy az összes változtatást el tudjuk végezni és minden lehetőséget ki tudjunk aknázni az autó beállításánál. Törökországban ez sikerült is és mindez jól látszott az időkben is. A kvalifikáción kényelmesen bekerültem a legjobb tízbe, nagyon jól sikerült az utolsó kör az időmérő végén, és rámenősen versenyeztem.
A szezon jelentős részében a jó eredmény azt jelentette, hogy próbáltuk kihozni magunkból a legjobbat és néztük, ahogy a körök egyre nőnek mögöttünk ? és előttünk. De vasárnap sikerült lépést tartanunk a BMW-kkel és az első néhány kör után éreztem, hogy közel azonosak az esélyeink. A versenyen végig a határainkat feszegettük, és fontos volt, hogy jól időzítsük a kerékcseréket. Minden jól alakult és a hatodik helyen végeztem, egy másodperccel lemaradva a McLarent vezető Hamilton mögött!
A verseny vége felé valamilyen problémája lehetett, mert gyorsan beértem, de nem tudtam elég közel kerülni hozzá, hogy le is tudjam előzni. Ezzel együtt izgalmas volt hallani a mérnökeink buzdítását, és kihozni a lehető legtöbbet magamból és az autóból. A verseny utolsó körében sikerült életem két legjobb részidejét elérnem, úgyhogy nincs min búslakodnom!
Nyilvánvalóan nem vagyunk még egy szinten a McLarennel, de az eredmények azt igazolják, hogy jó úton járunk. Tudom mennyire jó a csapat, amit mi sem bizonyít fényesebben, minthogy leküzdöttük a korábbi nehézségeinket. Optimisták vagyunk, hogy a legfrissebb fejlesztéseinkkel erős hajrával zárjuk majd a szezont. Még keményebben fogok küzdeni, mint eddig, hogy ez így is történjen!
Viszlát Monzában!
Heikki
A rovatot a világ egyik legjelentősebb biztosítási, banki és vagyonkezelő szolgáltatója, az ING támogatja.