Üdv Mindenkinek!
Bevallom őszintén, már várom, hogy a héten hazajussak és folytassam a felkészülést New York Maraton-ra. Jónéhány kemény versenyünk volt az elmúlt két hétvégén, és jó lesz egy kicsit leülni, elemezgetni a dolgokat, levonni a tanulságokat – és felturbózni magunkat arra, hogy újult erővel fejezzük be az évadot a három utolsó, Európán kívüli versenyen.
Az ING Belga Nagydíj összességében igencsak látványos hétvége volt. A pénteki boxból kivezető körömben áthajtottam az Eau Rouge-on és egy hatalmas lelátót láttam, rajta az ING 13000 munkatársával, akik kijöttek a hétvégén megnézni a versenyt. Úgyhogy el is határoztam, hogy az Eau Rouge-t padlógázzal veszem az első körben, így is történt – és fantasztikus volt vezetni az autót az egész hétvégén.
Azt mondják, sokat mutattak engem a TV-ben a verseny alatt – főként a pozíciómat védve, hiszen nem engedhettem, hogy mások megelőzzenek! Hogy őszinte legyek, úgy éreztem, mintha a verseny nagy részét a tükörbe figyelve vezettem volna le, nem pedig a pályát nézve; a versenyző számára pedig mindig nagyobb mulatság a támadás, mint a védekezés. De annyira eltökélt voltam, hogy megtartom a nyolcadik helyet, és sorban tovább gyűjtöm a pontjaimat, hogy csak azért sem engedtem el Robertet magam mellett. És sikerült visszavernem a támadásait egészen a kockás zászlóig.
Sokan morfondírozhatnak azon, vajon miért is védekeztem annyit, ahelyett, hogy a többi autót kergettem volna? amint az gyakran történik a Forma 1-ben -, ez csupán stratégia kérdése volt. Szombaton úgy döntöttünk, egy kiállásos stratégiára játszunk, ami azt jelentette, hogy a verseny elején rengeteg üzemanyagot cipeltem – és a verseny közepe felé is, miután a boxba beálltam. A választásunknak az volt az oka, hogy pénteken nagyon jónak tűnt a hosszútávú tempónk, és úgy gondoltuk, ezzel előnyt szerezhetünk a riválisainkkal szemben. A versenyen azonban nem volt meg a sebesség, és nem tudtam a szükséges köridőket teljesíteni akkor, amikor könnyű volt az autó – ráadásul senki nem volt előttem. Azért filozofikusnak kell lennünk ezekkel a dolgokkal kapcsolatban. Csapatként hozunk döntéseket, és időnként bejönnek ezek, máskor meg nem. Ezen a héten nem jöttek be, de hát ilyen a versenyzés.
Azért voltak pozitív részletek is a hétvégén, főleg az autó alapteljesítményével kapcsolatban. Az időmérő második része pl., amikor tényleg látja az ember, a reális erőviszonyokat, mert olyan szoros a verseny, hogy ilyenkor mindent egy lapra kell feltenni. És én voltam a hetedik leggyorsabb, megelőztem a Williams-t, a Red Bullt és a Toyotát – és közel jártam a BMW-hez. Az egykiállásos stratégia azt jelentette, hogy nem tudtam ezt a tempót autózni a versenyen, de optimista lettem az évad végével kapcsolatban. Még három futam van hátra, és mindegyiken lesz esély a kockáztatásra és a vetélytársainkkal való megküzdésre. Személy szerint azt határoztam el, hogy egy kiemelkedő teljesítménnyel fejezem be az első F1 évadomat, és egészen a Brazíliában lefutott utolsó körig követem a mottómat: maximális támadás!
Viszlát nemsokára!
Heikki
A rovatot a világ egyik legjelentősebb biztosítási, banki és vagyonkezelő szolgáltatója, az ING támogatja.