A német Auto Motor und Sport szerint az FIA elnöke és az autógyártók tegnap megegyeztek a Forma-1 2010-re való változásairól. Visszatérhet a motorfejlesztés, de ennek ára lesz.
2010-től állítólag 675 lóerős V8-as motorokat használnának, amelyeknek az eddigiektől eltérően nem kettő, hanem négy versenyt kellene kibírniuk csere nélkül. A szigorítás fejében a gyártók évente egy alkalommal fejleszthetnék a motort. A csomagba egy fékenergia-visszatápláló is tartozik majd, amellyel a pilóták egy gomb segítségével irányíthatnak majd.
A megegyezés része a motorvásárlásra vonatkozó ármaximalizálás is: a csapatoknak legfeljebb 10 millió dollárt kell majd erre költeniük. Max Mosley a hibrid motorok bevezetését is szeretné elérni, azonban ez nem biztos, hogy támogatásra talál majd a sporton belül:
„Szerintem így is elég zöldek vagyunk már, kétlem, hogy a gyártóknak tetszeni fog a hibrides elképzelés” – mondta Bernie Ecclestone.