A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon megdöbbentő baleset történt, amikor David Coulthard egy vakmerően késői kifékezéssel megpróbálta megelőzni a Williams versenyzőjét, Alexander Wurzot. A skót veterán levegőbe emelkedő autója csak néhány arasszal kerülte el Wurz fejét.

Coulthard és Wurz az eset után azonnal a vezetőfülke biztonságának növelését kezdeményezte, mostanra pedig a megoldás is megvan már.
 

Nem szakad le a pilóták feje 1
Nem szakad le a pilóták feje 9


„Amikor a futam után Patrick Headdel [a Williams társtulajdonosa] beszéltem, azt mondta, hogy pár évbe beletelik, mire történik valami az ügyben. De talán már jövőre is történhet valami a biztonság növelésére, mi a GPDA-ban [a pilóták „szakszervezete”] csakis szorgalmazni tudjuk, hogy tárgyaljunk róla” – mondja David Coulthard.

A Forma-1-es csapatok technikai fejeseiből álló Technikai Munkacsoport és az FIA állítólag már meg is egyezett a szükséges módosításokról, 2008-tól a pilótafülke oldalát megemelik. A pontos műszaki részletek egyelőre nem ismertek, de a jelek szerint a GPDA elégedett az eredménnyel.