Az idén új helyszínen megrendezett Japán Nagydíj emlékezetes marad. Az óriási eső annyi fordulatot hozott, amire talán senki sem számított. Ha valaki nem látta reggel, mindenképp nézze meg az ismétlést, mert írásban nehéz visszaadni mindezt.
A Forma-1-es világbajnokság 15. futamán a pole-ból induló Lewis Hamilton megszerezte idei negyedik győzelmét, míg Alonso kiesett, Räikkönen pedig nagy küzdelem után sem tudta csökkenteni lemaradását, mivel csak a harmadik helyen ért célba. A másik finn, Heikki Kovalainen megszerezte saját és a Renault idei első dobogós helyezését.
A verseny nem a hagyományos módon indult, mert a folyamatos eső miatt a pályán állt a víz, így a biztonsági autó vezette fel a mezőnyt. A körülményeket jól érzékeltette, hogy Felipe Massa még így is kicsúszott, a renault-s Heikki Kovalainen és a hondás Jenson Button is a rádión a helyzet romlásáról panaszkodott.
Érdekes, hogy mindkét Ferrari ún. intermediate (félig esős) gumin kezdett, ami nem jött be és ki is kellett menniük, hogy extrém esőgumira váltsanak.
A biztonsági autó a 18. kör végén távozott, Lewis Hamilton megőrizte vezető pozícióját a repülőrajtnál. Mivel Massa a korábbi kicsúszása után visszaelőzte az őt lehagyókat, ezért áthajtásos büntetést kapott. Az első körökben kiesett Alexander Wurz, Jenson Button és Takuma Sato is letörte az első szárnyát, Sato pedig ki is gyulladt a bokszkiállása alatt.
A McLarenek tankolása után a Toro Rosso-s Sebastian Vettel vezette a versenyt. Hamilton a bokszkiállásnál jelentős előnyt szedett össze Alonsóval szemben. Mindkét autó nehéz volt így többen is megelőzték őket, de a tankolások után rendeződött a mezőny.
A 42. körben Alonso az egyik kanyarban megcsúszott, megpördült és rommá törte a McLarent – ezzel a futam nagy nyertese Hamilton lett, aki még egy korábban Kubicával történt ütközést is sértetlenül megúszott.
Az Alonso balesete utáni biztonsági autós szakaszban a Red Bullos csapatok – és főképp Vettel – ragyogó versenye csúnyán ért véget: egy elfékezésnél a harmadik helyen autózó fiatal német ráfutott a második Mark Webber autójára. Mindketten kiestek. Massa és Räikkönen az elbaltázott taktika ellenére is lassan az élre kapaszkodtak.
Amikor a finn utolérte a harmadik helyen autózó Massát, a Ferrari kihívta egy kerékcserére a brazilt, így dobogóra léptetve Räikkönent.
Az utolsó körökben kiesett még Nick Heidfeld és Jenson Button is, Massa pedig a kockás zászlóig gyilkos küzdelmet vívott a hatodik helyért Robert Kubicával, mindketten jártak a pályán kívül is az oda-vissza előzgetés közben, de a brazil végül előrelépett. A versenyt a teljes táv vége előtt, a kétórás időhatár elérésekor intették le.
Lewis Hamilton így az utolsó két futam előtt csapattársa, Alonso előtt 12, a ferraris Räikkönen előtt pedig 17 ponttal áll a világbajnokságban. Egyre közelebbinek tűnik a cím megszerzése. A küzdelem jövő héten Kínában folytatódik.
A 2007-es Japán Nagydíj végeredménye:
A futam után mondták:
Lewis Hamilton:
Nagyon eseménydús verseny volt. Volt olyan pillanat , amikor több pilóta úgy gondolta, hogy jobb lenne leállítania futamot. Aztán bejött a biztonsági autó, amikor én üzemanyagot spóroltam. Aztán a boxkiállás után is az élre tértem vissza, mialatt Alonso öttel hátrébb került.
Kubicát egyáltalán nem láttam, egyszerűen nekem jött. Aztán úgy éreztem, hogy valami baj volt az autóval, mert vibrációt éreztem, de a csapat bíztatott, hogy tartsam a pályán. Valószínűleg életem leghosszabb versenye volt, mintha nem akart volna véget érni. Az utolsó pár körben a csapat szólt, hogy lassítsak, de mondtam, hogy ezzel a tempóval jól érzem magam.
Heikki Kovalainen:
Ezen a hétvégén egy kicsit hazardíroztunk a kocsival, abban bíztunk, hogy száraz verseny lesz, aztán reggel az eső fogadott minket. A stratégiánk viszont nagyon bejött. Így a csapat meg is érdemelt legalább egy dobogós helyet. Kimi egyre közelebb került hozzám, de igyekeztem elkerülni a kicsúszást. Ez volt a kulcskérdés.
Kimi Räikkönen:
Hoztunk egy döntést, hogy intermediate gumival indulunk, mert úgy tűnt, eláll az eső. Kellene valami szabály az ilyen körülményekre, hogy mindenki azonosan esős gumival induljon. Mert így ki kellett állnunk új gumikért, amivel viszont sok időt veszítettünk. A probléma az volt, hogy nem láttam semmit a versenyen, mindig volt valaki előttem. Ha elöl mentem volna, lehettem volna gyorsabb is. Igyekeztem a pályán maradni és az utolsó körökben sikerült előrébb kerülnöm. Nagyon nehéz verseny volt.