Míg a 2007-es idén első fele a versenyzéssel és a mindent vivő újoncra való rácsodálkozással telt, az évad második fele már viszályoktól, botrányoktól volt hangos, azonban a pályán is tovább folyt a küzdelem az élen álló Lewis Hamilton, csapattársa, Fernando Alonso, és a ferrarisok, Kimi Räikkönen és Felipe Massa között a világbajnoki címért.
A viszonylag izgalommentes francia és brit fordulók után németországi Nürburgringen az idény egyik leglátványosabb, legfordulatosabb versenye következett. A futam időmérő edzésén Lewis Hamiltont is utolérte a balszerencse, a rossz kerékrögzítés miatt az újonc csúnya balesetet szenvedett, így a versenyt csak a tizedik helyről kezdhette. Azt a versenyt, amelyet az óriási eső miatt néhány kör után leintettek – addig a Spyker beugrója vezetett -, majd újrarajtoltattak. Hamiltonra nagyon rájárt a rúd, defektet kapott, kicsúszott, minden a nyakába zúdult egy versenyhétvégén. Kimi Räikkönen újabb műszaki hiba miatt kiesett, az elsőség pedig Massa és Alonso között dőlt el az utolsó körökben, az utóbbi javára. Emlékezetes az is, hogy a két pilóta összeveszett a dobogóra menet.
1. Hamilton (70 p), 2. Alonso (68 p), 3. Massa (59 p), 4. Räikkönen (52 p)
A Magyar Nagydíj hozta a McLaren első igazi nagy botrányát, amikor az időmérő edzés utolsó szakaszában Alonso a bokszban feltartotta Hamiltont. Az eset után a csapatot és Alonsót is megbüntették, az előbbi nem szerezhetett konstruktőri pontokat a versenyen, míg a spanyolt a pole-ról a hatodik helyre sorolták vissza. A Ferrarinál egy csapatbaki miatt Massa csak a 14. rajthelyet szerezte meg. A meglehetősen unalmas versenyen Hamilton ért célba elsőként, míg mögötte Räikkönen vonatozott a célig. Alonso a negyedik helyig kapaszkodott fel.
1. Hamilton (80 p), 2. Alonso (73 p), 3. Räikkönen (60 p), 4. Massa (59 p)
A kimondottan lapos futamon Massa megismételte előző évi diadalát, a mögötte beérő Räikkönen pedig bebiztosította a Ferrari kettős győzelmét. Alonso a harmadik lett, míg Hamilton egy defekt miatt csak az ötödik helyen ért célba.
1. Hamilton (84 p), 2. Alonso (79 p), 3. Massa (69 p), 4. Räikkönen (68 p)
Olasz Nagydíj
A Ferrari hazai versenyén a McLarenek felmosták a padlót olasz riválisaikkal, Felipe Massa hibás felfüggesztése miatt kiesett, Räikkönen harmadik helyezése is csak mérsékelt kármentés volt. Alonso egyre jobban felzárkózik az élen álló Hamiltonhoz.
1. Hamilton (92 p), 2. Alonso (89 p), 3. Räikkönen (74 p), 4. Massa (69 p)
A spái verseny előtt hirdették ki, hogy a McLarent a kémügyben tanúsított viselkedése miatt kizárták a 2007-es világbajnokságból, és megfosztották pontjaitól. A Ferrari így szeptember közepén kipipálhatta a konstruktőri világbajnokságot. A mclarenes versenyzőknek azonban nem esett bántódása, így folytathatták küzdelmüket, amit meg is tettek, vagy legalábbis igyekeztek. A futamon Räikkönen rajt-cél győzelmet aratott, Massával a második helyen pedig a Ferrari elkönyvelhette harmadik kettős diadalát. A mclarenesek a rajt után ádáz csatát vívtak, amelyet Alonso nyert meg – ő a harmadik, Hamilton a negyedik lett. A brit előnye két pontra csökkent.
1. Hamilton (97 p), 2. Alonso (95 p), 3. Räikkönen (84 p), 4. Massa (77 p)
A 30 év után visszatérő Fuji pálya egy újabb esőáztatta káoszfutamot hozott, ahol a Ferrari rossz gumiválasztása miatt mindkét versenyző rögtön a futam elején a mezőny végén találta magát. A versenyt Lewsi Hamilton vezette – és nyerte meg – de a biztonsági autó mögötti furcsa vezetésével balesetet is okozott, mindkét dobogóesélyes kiesett mögüle. Alonso a vizes pályán senkitől sem zavartatva dobta el autóját és esett ki. Räikkönen végül a harmadik helyig kapaszkodott, a verseny leglátványosabb pillanatai viszont a befutónál következtek, amikor Massa a fél pályán keresztül folytatott öldöklő küzdelmet a BMW-s Robert Kubicával a hatodik helyért. Sikerrel. Hamilton karnyújtásnyira került a világbajnoki címtől, míg Massa végleg elbúcsúzhatott annak esélyétől.
1. Hamilton (107 p), Alonso (95 p), 3. Räikkönen (90 p)
A Kínai Nagydíj időmérő edzése után úgy nézett ki, hogy eldőlt a 2007-es bajnokság, az újonc Hamilton a pole-ból indulva akár biztonsági autózással is elvihette volna a címet. De a félig esős, félig száraz pályán a McLaren túl sokáig kockáztatott a brit kerékcseréjével, így amikor kiállt, már késő volt, a Hamilton a bokszbejárat előtti kavicságyban végezte. Räikkönen megint nyert és Alonso esélyei is újjáéledzek.
1. Hamilton (107 p), 2. Alonso (103 p),
3. Räikkönen (100 p)
A múlt heti interlagosi verseny forgatókönyvét egy hollywoodi stúdióban azzal dobták volna vissza, hogy túl hihetetlen, de ilyen a Forma-1: bármi megtörténhet. A Ferrari elegáns taktikázással Az élre juttatta mindkét versenyzőjét, Hamilton amatőr hibák sorával bukott a mezőny végére, ahonnan nem tudott már a hetedik helynél előbbre kapaszkodni, Alonso pedig, szürke, semmitmondó körözgetéssel ért be a harmadik helyre. Így nyert világbajnokságot az első, 1950-es Forma-1-es bajnokság után másodszorra az a pilóta, aki az utolsó futam előtt még csak a harmadik helyen állt, Kimi Räikkönen. Ugyancsak ez minden idők egyik legszorosabb bajnoki végeredmény, az elsőz és a harmadikat mindössze egyetlen pont választja el:
1. Räikkönen (110 p), 2. Hamilton (109 p), 3. Alonso (109 p)