Még nincs szerződés

Nem volt titok, hogy a Renault mindent megtesz, hogy visszaszerezze Fernando Alonsót, ami úgy tűnik sikerült is. A pletykák szerint a spanyol is hajlott volna, hogy visszatérjen korábbi sikerei helyszínére ám csupán egyéves szerződést akart aláírni. Csakhogy Flavio Briatore a Renault csapat vezetője, minimum kétéves kontraktust szeretne.

Alonso és Briatore újra együtt?
Megegyeztek?

Megegyeztek?

Megegyeztek?


Spanyol lapok információi szerint mégis sikerült megegyezniük, de még nem írták alá szerződést. Briatore állítólag eredményes tárgyalást folytatott a szponzorokkal, akik hajlandóak még mélyebben a zsebükbe nyúlni, ha Alonso ül a volánnál, s van az az összeg, amiért oda ül.

16 milliárd Alonsónak

62 millió euróról ír a spanyol AS, de többféle verzió is létezik, honnan jönne a pénz. A mintegy 15,7 milliárd forintnyi összeget az AS szerint a Telefonica telefontársaság spanyol márkája, a Movistar és a BBVA spanyol bankcsoport adnák össze. Sőt átpártolna a mclarenes szerződéséből a Mutua Madrilena biztosító is, amely épp Alonso miatt ment a brit csapathoz.

2005-ban és 2006-ban vb címeket nyertek

2005-ban és 2006-ban vb címeket nyertek

2005-ban és 2006-ban vb címeket nyertek


Lehet azonban, hogy ez kamu. Ron Dennis például cáfolta, hogy bármelyik spanyol szponzoruk távozna, sőt a banki és biztosítási szolgáltatássokkal foglalkozó ING sem biztos, hogy jó szemmel nézné konkurensek megjelenését a versenyautón.

Ám lehet, hogy mexikói üzletember fizeti Alonso számláját. A spanyol Expansion lap szerint Carlos Slim, aki a világ egyik leggazdagabb embere, többek között a Telmex telekommunikációs céget is irányítja, rengeteg pénzzel szállna be, de egy másik kérése is van, amit a Guardian is megerősít.

Új csapat 2008-ban

Kettő megy, egy visszajön

Kettő megy, egy visszajön

Kettő megy, egy visszajön


Szerintük a Renault teljesen lecseréli a pilótagárdáját, azaz sem Giancarlo Fisichella, sem Heikki Kovalainen nem marad a csapatnál 2008-ban. Alonso csapattársa Nelsinho Piquet a csapat jelenlegi tesztpilótája lesz. Slim már támogatja a GP2-ben szereplő Bruno Sennát is a brazil telefontársaság, az Embratel segítségével, neki ugyanis spanyol ajkú pilóták kellenek. Piquet pedig Senna unokaöccséhez hasonlóan brazil.

Ez valószínűleg Fisichella Forma-1-es pályafutásának végét jelenti, amely 11 éve a Minardinál kezdődött. 196 nagydíjon indult, közülük hármat sikerült megnyernie. Jobb helyzetben van Kovalainen, aki 2006-ban első idényét töltötte a Forma-1-ben, ő az egyik esélyes, hogy Alonso helyére a McLarenhez szerződjön.  

Alonso esetében a Red Bull és a Toyota is bejelentkezett, amelyek rengeteg pénzt és akár egyéves szerződést is adtak volna a spanyolnak. Itt viszont hiányzik a győztes autó, Alonso viszont szeret nyerni. Vélhetően semmi másra nem vágyik, minthogy jövőre legyőzze Hamiltont.