A Renault csapat közleményben tudatta, nem használta fel a McLarent versenyautóiról szerzett titkos információkat saját autója tervezésénél.

Elismerik, hogy voltak adataik a woking-i csapat autóiról, amit kiderül Phil Mackereth hozott magával néhány floppy-n 2006 szeptemberében, amikor a McLarentől a Renault-hoz szerződött.

"Nem csaltunk"
Saját ötletből született

Saját ötletből született

Saját ötletből született


Azt állítják Mackareth ugyan az adatokat feltöltötte a saját renault-s számítógépére, és néhány vázlatot futólag megmutatott a munkatársainak, ám a vizsgálatok kimutatták, ez nem befolyásolta az Renault versenyautók tervezését.

A csapatvezetés ugyanis belső vizsgálatot indított miután tudomására jutott a lemezek és adatok létezése. Letörölték a Renault számítógépéről az adatokat, Mackareth-et felfüggesztették, a lemezeket pedig visszaszolgáltatták a McLarennek. A lemezeken titkos adatok szerepeltek az üzemanyag tankról, alapvető információk a váltó áttételekről, az ellensúlyos lengéscsillapítókról és a felfüggesztésről is.

Hajlandóak együttműködni

Hajlandóak együttműködni

Hajlandóak együttműködni


A csapat kész teljes mértékben együttműködni a Nemzetközi Automobil Szövetséggel és McLarennel, ahogy korábban is tette. Sőt, a Renault hajlandó beengedni nemcsak az FIA, de a McLaren szakembereit is, hogy ellenőrizzék a csapat számítógépes rendszerét, megvizsgálhassák az autókat és a terveket, hogy bizonyítsák az adatok semmilyen módon nem voltak hatással a versenyautók tervezésére.

Korábban a McLaren is tagadta, hogy felhasználták volna a Ferraritól származó adatokat, őket végül 100 millió dolláros pénzbeli, a konstruktőri pontversenyből való kizárással büntették. Mint ismeretes a McLaren panasza nyomán az FIA  beidézte a Renault embereit 2007. december 6-ára, hogy beszámoljanak arról, hogy jutottak a titkos információkhoz és mit is kezdtek vele.