A Spyker rövid tulajdonlása alatt csődbe ment kiscsapat jövőre újabb névvel, és legalább egy új versenyzővel indul. Az indiai milliárdos, Vijay Mallya által megvett Force India lázasan keres valakit a jövő évi pilótai állásra, az F1-en kívüli fiataloktól a kiöregedő veteránokig mindenki a pakliban van. A különböző hírek szerint összesen féltucat versenyzőt próbálnak ki az őszi-téli tesztek alatt.
A Force India jövő évi felállásából jelenleg csak az idén remekül szereplő Adrian Sutil tűnik biztosnak – bár ő a McLaren Alonso-pótló listáján is szerepel -, a másik székre egy teljes mini-pilótapiac lehet esélyes.
A zöldfülű jelöltek közé tartozik a már tesztpilótai szerződéssel rendelkező holland Giedo van der Garde, és a GP2-es spanyol, Roldán Rodriguez. Őket holnap próbálja ki a csapat a barcelonai tesztek első napján.
A jelöltek második csoportja a volt Red Bull-pilóták közül kerül ki: szerdán és csütörtökön a Toro Rossótól idén távozott Vitantonio Liuzzi, és a volt Red Bullos Christian Klien ülnek majd autóba. Liuzzi 2005-ben a korábban jaguaros Klien váltótársaként mutatkozott be a Red Bullnál, majd tavaly és idén a Toro Rossónál versenyzett. Az osztrák Klien 2006-ban távozott a vörös bikáktól, idén pedig a Honda tartalék- és tesztversenyzője volt (és nyáron egyszer beugrott már tesztelni a Spykerhez is).
Mindkettejük számára ez lehet az utolsó esély egy Forma-1-es versenyszerződés elcsípésére, más csapatoknál valószínűleg nem akad nekik hely 2008-ra. Ugyanebben a cipőben jár két öreg versenyző is, bár az ő nevük hivatalosan még nem került szóba a Force India kapcsán.
Ennek ellenére a Renault-tól nagy eséllyel távozó Giancarlo Fisichellát és a Toyotát elhagyó Ralf Schumachert is emlegették a tesztelésre kiszemeltek között. Az évtizedes tapasztalatukon kívül Schumacher esélyeit külön növeli, hogy az új tulajdonos, Mallya úr jó barátja a németnek. Az ügy azonban egyáltalán nem sima még, ugyanis a csapat technikai igazgatója, Mike Gascoyne állítólag annyira ellenzi Ralf leszerződtetését, hogyha az megtörténne, ő venné a kalapját. Gascoyne ellenszenve még a toyotás időkből ered, pletykák szerint ugyanis Schumacher volt az egyik főkolompos a brit szakember menesztésében.