Ma zárult a Forma-1 idei utolsó tesztsorozata a dél-spanyolországi Jerezben. A legjobb időt Sebastian Vettel futotta a Toro Rossóval, mögötte a BMW-s Robert Kubica és a williamses Nico Rosberg végzett, de Schumacher is mutatott azért valamit.
A jerezi tesztelés zárónapján a McLaren és a Renault már nem vett részt, mert kifogytak a tesztkilométerekből, de a munka nélkülük is tovább folyt.
A legjobb időt Sebastian Vettel érte el, a 20 éves versenyző slickeken és a 2008-as beállításokkal hajtotta a vörös bikát. Mögötte kéttizeddel lemaradva a tegnapi győző, Kubica végzett, ugyancsak slickeken, a harmadik leggyorsabb pedig – egy motorelfüstölés ellenére is – Nico Rosberg lett – ő szintén minta nélküli abroncson körözött.
Michael Schumacher ugyan csak a negyedik lett, de sokaknak okozott meglepetést, ugyanis legjobb idejét a sokkal gyengébb leszorítóerejő 2009-es csomaggal teljesítette. Olyan beállításokkal, amelyekre a szintén nem zöldfülű Nick Heidfeld pár napja azt mondta, hogy első alkalommal majdnem visszafordult a bokszba, a többiek annyival gyorsabbak voltak nála. Heidfeld két napja utolsó is lett.
A williams újonca, Kazuki Nakajima jól ment ma, az ötödik helyen végzett, megelőzve a két Toyotát és a ferraris Felipe Massát is.
Trulli és Glock szintén kipróbálták a két év múlva használatos beállításokat, az olasz versenyző így értékelte a tapasztalatokat:
„Nagyon sok mindent próbáltunk ma elvégezni, sűrű napunk volt. Mentem az új slickeken, és kipróbáltuk a gumikat a 2009-es leszorítóerővel is, ami elég más volt, egy kicsit trükkös. A legfőbb célunk azonban a 2008-as egységes elektronikai rendszer alapos kipróbálása volt.”
A BMW-hez ma visszatért egyik tesztpilótajelöltjük, az észt Marko Asmer, az ifjú tehetség munkájára pedig nem is lehetett panasz.
Bár a Force India párosa, Giedo van der Garde és Roldán Rodriguez a táblázat alján fejezték be a napot, a csapatnál nagyon elégedettek voltak a négynapos jerezi „kiruccanással”.
„A teszt nagyon gyümölcsöző volt számunkra. Nem csak a csapat vonzerejét demonstráltuk azzal, hogy öt tehetséges versenyzőt is bevetettünk, de a csapat a tapasztalataikat felhasználhasználja majd az autó fejlesztésében is. Ez a hét nagyon jó hatással volt a szerelőkre, mérnökökre, és mindenkire, és megmutathattuk, hogy a Force India komolyan gondolja a Forma-1-es szereplést” – mondta az új tulajdonos és csapatigazgató, Vijay Mallya.
Teszt, Jerez, 2007.12.07.
|