A mezőny korelnöke, David Coulthard, a sport biztonságának egyik legaktívabb szószólója most is akcióba lendült, megbeszéléseket kezdeményez az FIA műszaki kérdésekért felelős vezetőjével, Charlie Whitinggal:
„Fernando Alonso a víz miatt csúszott ki Fujiban, pedig volt még kipörgésgátló! Az elektronika mégsem tudta megakadályozni, és az ilyesmi sokkal sűrűbben fordul majd elő a kipörgésgátló nélkül, mert ilyen a Forma-1-es motorok természete” – magyarázta a skót veterán az Autosportnak.
„Nem szeretnénk óriási ütközést, amikor valaki átugrat egy másik autón és mondjuk a nézők közé csapódik, vagy úgy járni, mint [Alex] Zanardi. De nyugodt vagyok Charlie [Whiting] munkája felől – hozott már kényelmetlen döntéseket, de csak a saját információira hagyatkozhatott. Neki nem fröcsköl az arcába a víz, mint nekünk – padlógázon, 300-nál egyszerűen nem látni semmit. Bízom benne, hogy Charlie jól dönt majd a tanácsaink alapján – pontosan ezért kezdeményeztük a megbeszéléseket most, mintsem, hogy utólag próbáljunk megoldást keresni” – mondta Coulthard.
Erre gondolt DC – Alex Zanardi balesete a Lausitzringen
Coulthard mellett más pilóták is úgy gondolják, hogy az esős viszonyok és a kipörgésgátló hiánya bajhoz vezethet.
„A kipörgésgátló nélküli versenyzésben csak egy dolog aggaszt: az esős körülmények. Nagyon veszélyes lesz! Kipörgésgátló nélkül nem versenyezhettünk volna Fujiban, a pilóták az egyenesben is kipördültek volna” – mondta a hondás Jenson Button.
Felipe Massa sem nyugodt:
„A biztonságot illetően nagy visszalépést jelent. Biztosan több baleset lesz, esős körülmények között nagyon veszélyes lesz versenyezni. Beszéltem Michael Schumacherrel és több más pilótával is, és azt mondták, hogy most sokkal kockázatosabb lesz kipörgésgátló nélkül versenyezni, mint régen volt. Egy újabb Fuji-féle futam nagyon veszélyes lenne.”
Alonso kiesése Fujiban – fedélzeti kamerából
Az FIA elnöke, Max Mosley azonban úgy gondolja, hogy így is, úgy is veszélyes a Forma-1, a segédeszköz elvétele nem sokat változtat majd.
„Esős körülmények között versenyezni mindig veszélyes, akár kipörgésgátlóval, akár nélküle. Nagyobb a kockázata a kicsúszásnak, de kisebb a sérülésnek, mert alacsonyabb a sebesség. Ha például havas pályán tartanánk a Brit Nagydíjat Silverstone-ban, senki sem sérülhetne meg, mert egyszerűen nem lehetnének elég gyorsak hozzá. És azt se feledjük, hogy a legszerényebb képességű Forma-1-es versenyző is elképesztően jó abban, amit csinál, ez sem okoz majd nekik problémát!” – jósolja Mosley.