Valenciában ma is folytatódott a tesztelés, méghozzá a tegnapi két csapat helyett majdnem a teljes mezőny részvételével. A tegnapi rossz idő után ma ragyogó nap virradt a spanyolországi pályára, valószínűleg ez is hozzájárult ahhoz, hogy Forma-1-es teszten eddig sosem látott, 35 ezer fős tömeg – némelyik futamon nincs ennyi néző! – látogatott ki az eseményre – természetesen szinte mind Fernando Alonso rajongói.

A kétszeres világbajnok azonban nem tudta jó eredménnyel meghálálni a figyelmet, a Ferrarik egész nap uralták a

Az FW30 egy kört tett meg
Rosberg jól ment az új Williamsszel

Rosberg jól ment az új Williamsszel

Rosberg jól ment az új Williamsszel


pályát. A leggyorsabb, Felipe Massa elképesztő fölénnyel zárt a nap végére, még a világbajnok, Kimi Räikkönen is több mint fél másodpercet kapott tőle.

A tegnap bemutatott új Williams mára értő kezekbe került, így a két Ferrari mögött Nico Rosberg végzett az FW30-assal, két tizeddel megelőzve a jobbik mclarenest, Heikki Kovalainent. Mögötte csapattársa, a másik hazai versenyző, Pedro de la Rosa szerepel a táblázatban, míg Alonso csak a hatodik legjobb időt tudta kihozni az új Renault-ból.

Míg az első hat helyen egymást követik az új autók, addig a Toyotának, a Red Bullnak, és főleg a BMW-nek már elég kínos lehet, hogy nem muzsikált valami jól a 2008-as járgány.

Alonso-szurkolók tömege lepte el a pályát

Alonso-szurkolók tömege lepte el a pályát

Alonso-szurkolók tömege lepte el a pályát


Alonso mögött végzett Kazuki Nakajima, még a tavalyi Williamsszel, és mindkét Toro Rosso is befért a top10-be, ahogy a BMW észt tesztpilótája, Marko Asmer is a tavalyi autóval.

Az új BMW Saubert vezető rutinos versenyző, Nick Heidfeld kéttizedet kapott ifjabb csapattársától, ami biztos gondolkodásra készteti a BMW-seket. A csapatnál aerodinamikai tesztelés folyt, az F1-ben teljesen új légterelőelem-megoldást is kipróbáltak ma, a motorborításon eddig is elhelyezett „vikingszarvakhoz” hasonló elemek kerültek az autó orrára is.

A Toyoták ugyan csak a 12. és 14. legjobb időket teljesítették, de az eredménnyel meg voltak elégedve. Jarno Trulli és Timo Glock is a különböző beállításokkal és az adatgyűjtéssel voltak elfoglalva – ugyanúgy, ahogy a csapatok többsége is.

Íme a BMW új szárnya

Íme a BMW új szárnya

Íme a BMW új szárnya


A két Toyota közé a Red Bull-os David Coulthard fért be,a skót az RB4-est próbálgatta, mivel jelenleg még csak egy darab 2008-as autója van készen a csapatnak, ezért holnap Mark Webber veszi át a munkát – az ausztrál első ízben vezetheti az új járgányt.

A  Force Indiánál ugyan műszaki problémák hátráltatták a munkát, de Vitantonio Liuzzi így is  jobb időt futott, a Hondánál tesztpilótai szerepében bemutatkozó Alexander Wurznál. Tegyük azonban hozzá, hogy a csapat tavaly óta most először tesztelt és még a pocsék 2007-es autót küldték pályára.

Teszt, Valencia, 2008.01.22.

Név Csapat Idő
 1.  Massa Ferrari 1:12.182
 2.  Räikkönen Ferrari 1:12.721
 3.  Rosberg Williams-Toyota 1:12.838
 4.  Kovalainen McLaren-Mercedes 1:13.026
 5.  de la Rosa McLaren-Mercedes 1:13.163
 6.  Alonso Renault 1:13.316
 7.  Nakajima Williams-Toyota 1:13.473
 8.  Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:13.627
 9.  Asmer BMW Sauber 1:13.669
10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:13.675
11. Heidfeld BMW Sauber 1:13.779
12. Trulli Toyota 1:13.820
13. Coulthard Red Bull-Renault 1:13.944
14. Glock Toyota 1:14.095
15. Liuzzi Force India-Ferrari 1:15.095
16. Wurz Honda 1:15.440