Valenciában ma is folytatódott a tesztelés, méghozzá a tegnapi két csapat helyett majdnem a teljes mezőny részvételével. A tegnapi rossz idő után ma ragyogó nap virradt a spanyolországi pályára, valószínűleg ez is hozzájárult ahhoz, hogy Forma-1-es teszten eddig sosem látott, 35 ezer fős tömeg – némelyik futamon nincs ennyi néző! – látogatott ki az eseményre – természetesen szinte mind Fernando Alonso rajongói.
A kétszeres világbajnok azonban nem tudta jó eredménnyel meghálálni a figyelmet, a Ferrarik egész nap uralták a
pályát. A leggyorsabb, Felipe Massa elképesztő fölénnyel zárt a nap végére, még a világbajnok, Kimi Räikkönen is több mint fél másodpercet kapott tőle.
A tegnap bemutatott új Williams mára értő kezekbe került, így a két Ferrari mögött Nico Rosberg végzett az FW30-assal, két tizeddel megelőzve a jobbik mclarenest, Heikki Kovalainent. Mögötte csapattársa, a másik hazai versenyző, Pedro de la Rosa szerepel a táblázatban, míg Alonso csak a hatodik legjobb időt tudta kihozni az új Renault-ból.
Míg az első hat helyen egymást követik az új autók, addig a Toyotának, a Red Bullnak, és főleg a BMW-nek már elég kínos lehet, hogy nem muzsikált valami jól a 2008-as járgány.
Alonso mögött végzett Kazuki Nakajima, még a tavalyi Williamsszel, és mindkét Toro Rosso is befért a top10-be, ahogy a BMW észt tesztpilótája, Marko Asmer is a tavalyi autóval.
Az új BMW Saubert vezető rutinos versenyző, Nick Heidfeld kéttizedet kapott ifjabb csapattársától, ami biztos gondolkodásra készteti a BMW-seket. A csapatnál aerodinamikai tesztelés folyt, az F1-ben teljesen új légterelőelem-megoldást is kipróbáltak ma, a motorborításon eddig is elhelyezett „vikingszarvakhoz” hasonló elemek kerültek az autó orrára is.
A Toyoták ugyan csak a 12. és 14. legjobb időket teljesítették, de az eredménnyel meg voltak elégedve. Jarno Trulli és Timo Glock is a különböző beállításokkal és az adatgyűjtéssel voltak elfoglalva – ugyanúgy, ahogy a csapatok többsége is.
A két Toyota közé a Red Bull-os David Coulthard fért be,a skót az RB4-est próbálgatta, mivel jelenleg még csak egy darab 2008-as autója van készen a csapatnak, ezért holnap Mark Webber veszi át a munkát – az ausztrál első ízben vezetheti az új járgányt.
A Force Indiánál ugyan műszaki problémák hátráltatták a munkát, de Vitantonio Liuzzi így is jobb időt futott, a Hondánál tesztpilótai szerepében bemutatkozó Alexander Wurznál. Tegyük azonban hozzá, hogy a csapat tavaly óta most először tesztelt és még a pocsék 2007-es autót küldték pályára.
Teszt, Valencia, 2008.01.22.
|