A Williams csapat hétfőn minden különösebb felhajtás nélkül küldte pályára 2008-as autóját, az FW30-ast. Az első napon az ifjú A1GP-sztár – a jövő Schumacherje, ahogy néha nevezik -, Nico Hülkenberg még elég szerényen teljesített, de a későbbi napokon a versenyzők, Nico Rosberg és Kazuki Nakajima már egyértelműen a Ferrari és a McLaren után a leggyorsabbként szerepeltek.
A csapatnál harmadik idényét kezdő Rosberg így beszélt az új autóról:
Rosberg tehetségét mindenki elismeri
Rosberg tehetségét mindenki elismeri
Fotó megosztása:
Rosberg a Williamsnél marad
Rosberg a Williamsnél marad
Fotó megosztása:
Nakajima pilótaállást kapott
Nakajima pilótaállást kapott
Fotó megosztása:
Egy versenyt már teljesíett
Egy versenyt már teljesíett
Fotó megosztása:
Műsor nem lesz, csak munka
Műsor nem lesz, csak munka
Fotó megosztása:
Január 22-én jöhet az új járgány
Január 22-én jöhet az új járgány
Fotó megosztása:
Sir Frank autói 30 éve a pályán
Sir Frank autói 30 éve a pályán
Fotó megosztása:
Egyértelmű a fejlődés
Egyértelmű a fejlődés
Fotó megosztása:
Nakajima jól szerepel
Nakajima jól szerepel
Fotó megosztása:
Ők lesznek a harmadik erő?
Ők lesznek a harmadik erő?
Fotó megosztása:
2010-ben oda megy, ahol győzhet
2010-ben oda megy, ahol győzhet
Fotó megosztása:
Head és Rosberg is a sikerre hajt
Head és Rosberg is a sikerre hajt
Fotó megosztása:
Jobb autó kell
Jobb autó kell
Fotó megosztása:
Kétlaki lesz a csapat
Kétlaki lesz a csapat
Fotó megosztása:
Csapattársak lehettek volna itt is, ott is
Csapattársak lehettek volna itt is, ott is
Fotó megosztása:
Ez már a végleges verzió
Ez már a végleges verzió
Fotó megosztása:
Szoros verseny vár az FW30-ra
Szoros verseny vár az FW30-ra
Fotó megosztása:
A megszokott kék-fehér autó
A megszokott kék-fehér autó
Fotó megosztása:
Pontszerzés jöhet Sepangban is
Pontszerzés jöhet Sepangban is
Fotó megosztása:
Hosszú kapcsolatot szeretnének
Hosszú kapcsolatot szeretnének
Fotó megosztása:
Hatszázadszorra a pályán
Hatszázadszorra a pályán
Fotó megosztása:
Monaco igazi Williams-pálya
Monaco igazi Williams-pálya
Fotó megosztása:
Rosberg sokat vár
Rosberg sokat vár
Fotó megosztása:
Kutya baja
Kutya baja
Fotó megosztása:
Monaco csak ígéret maradt
Monaco csak ígéret maradt
Fotó megosztása:
Csúnyán eljelentéktelenedtek
Csúnyán eljelentéktelenedtek
Fotó megosztása:
Elégedetlenek
Elégedetlenek
Fotó megosztása:
Go East!
Go East!
Fotó megosztása:
Kezdi elveszíteni a lelkesedését?
Kezdi elveszíteni a lelkesedését?
Fotó megosztása:
2009-ben ad utolsó esélyt a csapatnak
2009-ben ad utolsó esélyt a csapatnak
Fotó megosztása:
Legfeljebb részvényeket adnának el
Legfeljebb részvényeket adnának el
Fotó megosztása:
Maradna még pár évig
Maradna még pár évig
Fotó megosztása:
Nem veti szét a boldogság
Nem veti szét a boldogság
Fotó megosztása:
Egyértelmű a fejlődés
„A legelejétől fogva jó érzésem van, ez pedig mindig jó jel. Az autó egyértelműen előrelépés. Persze nem nevezném lenyűgözőnek – az túlzás lenne. Az elején vagyunk még, de az idény szempontjából mindenképp biztató a kezdet.”
Persze a tesztelés – főleg az ilyen korai szakaszban – nem igazán mértékadó, de csapatnál ezután még többet várnak, és ha sikerül is fejlődniük, akkor biztosan előrébb lép a csapat mezőnyben. A csapat társtulajdonosa és -főnöke, Patrick Head óvatosan fogalmaz az első hét után:
„Az autó gyorsabb, jobb, mint a tavalyi. De látható, hogy még mindig nagy a hátrány a Ferrarihoz képest, szóval sok dolgunk van még. Ahogy a legtöbb csapat, mi is további fejlődést várunk Melbourne-ig, de azt kétlem, hogy ott már a rajtrács elejére kerülhetnénk. Azt azonban remélem, hogy azért eléggé elöl leszünk.”
A teszten elért eredményeket így értékelte Head:
„Sosem vagyunk elégedettek, de nem volt rossz. Sosem elfogadható, de jó irányba tartunk. Gyorsabb az autó, de még mindig nem elég gyors.”
A BMW és a Renault sem szerepelt igazán kiválóan Valenciában, így a Williams 2008-ban talán veszélyes ellenfelük lehet, Head azonban nagyon óvatos a jósolgatással, egyelőre csak annyit mond, hogy a Ferrari és a McLaren mögött nagyon szorosnak tűnik a mezőny.
Nakajima jól szerepel
A Williamsnél az is örömre adhat okot, hogy a tavalyi szezonzárón bemutatkozott újonc, Kazuki Nakajima teljesítménye nem maradt el a tapasztalt Rosbergétől. Bár a japán fiú a Brazil Nagydíjon csúnyát bakizott, amikor két szerelőt is elütött a bokszban, de a tempóra nem lehetett panasz, és ezt most is bizonyította – legjobb körén német csapattársánál is gyorsabb volt.
„Remélem, hogy képes lesz állandó helyet találni magának az F1-ben. A Forma-1 kemény világ, az embernek bizonyítania kell. Remélem képes lesz erre. Szerintem biztosan, úgy vélem, hogy szép jövő vár rá” – értékelte a japán újoncot Patrick Head.