Az idei szezontól a Forma-1-ben tilos lesz az elektronikus vezetői segédeszközök használata, így – és legfőképpen – a kipörgésgátló is. A rajtoknál és a versenyeken is több hiba és ezért több izgalom várható, de vannak olyanok, akik szerint egyes csapatok az izgalom helyett inkább biztosra mennek, és megpróbálják kijátszani a szabályokat. A toyotás Jarno Trulli a múlt héten fogalmazta meg aggodalmait a teszten látottak alapján:
„A pályán decemberben és most látottakat elemezve nagy a változás – és számos esetben a változás elég gyanús. Nem fogok neveket mondani, de azt hiszem, néhány csapat máris talált megoldást a rajt automatizálására és a kerekek gyorsításkor való kipörgésének megakadályozására. Nem állítom, hogy csalnak, de a Toyotánál kaptunk egy-két ennek ellentmondó információt” – mondta az olasz versenyző.
Az FIA elnöke, Max Mosley szerint azonban nincs miért aggódni, a csalás nem megy olyan könnyen:
„Nehéz lesz! Először meg kell kerülni valahogy az elektronikus vezérlőrendszert [2008-tól ez is egységes, mindenki ugyanolyat használ], majd ezután még a mi kis eszközünket, amely képes jelezni, hogy mi is történik. Ne feledjük, hogy mit csinálnak a csapatok a privát teszteken, az csak rajtuk múlik, de azt hiszem, versenyen már sokkal nehezebb dolguk lenne.”
„Elég bosszantó, hogy ilyesmivel jönnek az emberek. Amikor először betiltottuk a rajtautomatikát, mindenki azt beszélte a bokszutcában, hogy a többi csapat bizony használja. Amikor ezek után engedtünk, mi történt? Mindenki lefulladt, nem működtek a rajtrendszereik, külön edzést kellett tartanunk Monacóban, mert különben csak egymásba rohantak volna. Mindenki úgy érezte, hogy a többiek csaltak, pedig kiderült, hogy nem” – magyarázta Mosley.