Az idei szezontól a Forma-1-ben tilos lesz az elektronikus vezetői segédeszközök használata, így – és legfőképpen – a kipörgésgátló is. A rajtoknál és a versenyeken is több hiba és ezért több izgalom várható, de vannak olyanok, akik szerint egyes csapatok az izgalom helyett inkább biztosra mennek, és megpróbálják kijátszani a szabályokat. A toyotás Jarno Trulli a múlt héten fogalmazta meg aggodalmait a teszten látottak alapján:

„A pályán decemberben és most látottakat elemezve nagy a változás – és számos esetben a változás elég gyanús. Nem fogok neveket mondani, de azt hiszem, néhány csapat máris talált megoldást a rajt automatizálására és a kerekek gyorsításkor való kipörgésének megakadályozására. Nem állítom, hogy csalnak, de a Toyotánál kaptunk egy-két ennek ellentmondó információt” – mondta az olasz versenyző.

Az FIA elnöke, Max Mosley szerint azonban nincs miért aggódni, a csalás nem megy olyan könnyen:

Jövőre 18 futam lesz
Az FIA eszén nem könnyű túljárni

Az FIA eszén nem könnyű túljárni

Az FIA eszén nem könnyű túljárni


„Nehéz lesz! Először meg kell kerülni valahogy az elektronikus vezérlőrendszert [2008-tól ez is egységes, mindenki ugyanolyat használ], majd ezután még a mi kis eszközünket, amely képes jelezni, hogy mi is történik. Ne feledjük, hogy mit csinálnak a csapatok a privát teszteken, az csak rajtuk múlik, de azt hiszem, versenyen már sokkal nehezebb dolguk lenne.”

„Elég bosszantó, hogy ilyesmivel jönnek az emberek. Amikor először betiltottuk a rajtautomatikát, mindenki azt beszélte a bokszutcában, hogy a többi csapat bizony használja. Amikor ezek után engedtünk, mi történt? Mindenki lefulladt, nem működtek a rajtrendszereik, külön edzést kellett tartanunk Monacóban, mert különben csak egymásba rohantak volna. Mindenki úgy érezte, hogy a többiek csaltak, pedig kiderült, hogy nem” – magyarázta Mosley.