Alain Prost, 1985, 86, 89 és 93 világbajnoka szerint az ő idejéhez képest ma már olyan könnyűvé vált a Forma-1 a technikai fejlesztések miatt, hogy akárki nyerhet a jobb autókkal, az emberi tényező háttérbe szorult, a pilóták ügyessége másodlagos.

„Egy tapasztalatlan, kezdő versenyző is rögtön gyors lehet, miután a Forma-1-be került. Olyan, mintha PlayStationön játszanának. Sokkal inkább a sebesség a lényeg, mint az ész, a taktika, a stratégia. A pilóták jóval kevésbé dolgoznak össze a mérnökökkel. Nekem nem tetszik így a Forma-1” – mondta a Professzor a BBC-nek.

V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!
Prostnak nem tetszik a mai F1

Prostnak nem tetszik a mai F1

Prostnak nem tetszik a mai F1


A francia legenda szerint ma már sokkal kevesebbet számít a versenyzők képessége, ügyessége, a megfelelő autóval bárki lehet bajnok.

„Bárkit elő lehetne kapni a mezőny első harmadából, és egy jó autóval nyerni tudna. Persze az autó mindig is fontosabb volt a versenyzőnél, de az én időmben a csapatok még tudták, hogy kik is a jó pilóták.”

A Prostnál eggyel fiatalabb generációhoz tartozó ír, Eddie Irvine is hasonlóan panaszkodik a F1 átalakulásáról. Az 1999-ben a világbajnoki címért küzdő versenyző még Hemingwayt is előveszi az érveléshez.

„Állítólag Ernest Hemingway mondta, hogy csak három sport létezik: a bikaviadal, a motorsport és a hegymászás, az összes többi csak játék. Úgy tűnik, a Forma-1 is szeretne játékká válni.”

„A sebesség csökkentésével az FIA gyerekjátékká silányítja az F1-et. Ma már szinte lehetetlen, hogy valaki balesetet szenvedjen, legfeljebb a homokágyban köt ki. A sportot lebutították, ez így már nem Forma-1. Korábban, ha az előzésnél hibázott az ember, simán kirepülhetett, neki a korlátnak. Ma már nincs ilyen gladiátorküzdelem” – hiányolja a férfiasságot az ír macsó.

Bezzeg az én időmben...!

Bezzeg az én időmben…!

Bezzeg az én időmben…!


Irvine szerint a vezetői segédeszközök betiltása sem javít majd sokat a helyzeten

„A versenyzői képességek előtérbe hozásában nem számít majd sokat a kipörgésgátló betiltása, legfeljebb szélsőségesen nedves körülmények között. A kanyarból kifelé ment nyomni a gázt a legkönnyebb – a fékezés és a kanyarodás az igazán nehéz! Persze egy kicsit jobban kell majd koncentrálni, de az ezen a szinten lévő pilótáknak nem okoz majd komoly gondot a kipörgésgátló elvétele.”