Végre! Majdnem öt hónap telt el tavalyi utolsó Forma-1-es futam, a Brazil Nagydíj óta. Szörnyű időszak a rajongóknak, de vége. A hétvégén újra beindul a száguldó cirkusz. Az első versenyt Ausztárliában rendezik.

Az élen a helyzet változatlan

Az első futam az idei 18-ból
Ki lesz a befutó?

Ki lesz a befutó?

Ki lesz a befutó?


A legfőbb kérdést már boncolgattuk: ki veri le Räikkönent? És ez nem csak a 2008-as idényre, de az Ausztrál Nagydíjra is igaz, hiszen a finn pilóta első ferraris versenyén rögtön győzelemmel nyitott tavaly. Nem kétséges, idén is esélyes a erre, csakúgy mint csapattársa, Felipe Massa, vagy a mclarenes Lewis Hamilton. Ezen kár is filozofálni, bármelyikük nyerhet.

Nagy kérdés viszont, hogy Heikki Kovalainenben hagyott-e nyomot a tavalyi csetlés-botlás Ausztráliában, vagy a téli tesztek eléggé magabiztossá tették ahhoz, a kisebb szériákban megcsillogtatott, de tavalyi gyenge Renault-ban feledésbe merült tehetségét a McLarennél kiaknázza. Egyelőre bátortalanul nyilatkozik, de reméljük így lesz.

Alonsónak nincsenek lelki gondjai, hazament, kisimult, most viszont ő kapta a nyakába a gyengélkedő francia autót. Vajon elég lesz-e a zsenije, hogy felzárkózzon? Az év elején aligha, de ne legyen kétségünk, a spanyol 120 százalékot fog beleadni és követelni, hogy legyőzze Hamiltont.   

Sűrű a középmezőny
 

A BMW titkol valamit

A BMW titkol valamit

A BMW titkol valamit


A BMW igazi sötét ló. Ha teljesítik a céljukat, akkor idén erőből megszerzik első győzelmüket, de a teszteken nem ezt láttuk – vagy lehet, hogy ködösítettek? Ezzel szemben a Williams remek formát mutatott, nem kétséges, hogy az autó alkalmas a jó szereplésre, és ott van az immár érett Nico Rosberg is. Jó lesz, ha nagyok figyelik a tükröt, ahol a Williams mellett a Red Bullok is feltűnhetnek.
 
A japán csapatok fejlődésről beszélnek, de hogy a Toyota és a Honda kilépne a középmezőnyből az erősen kérdéses, sőt vélhetően a Toro Rosso, sőt a Force India is fejtörést okozhat majd nekik. A Toyota azonban lehet, hogy fityiszt mutat nekünk és idén befut végre. Hátul a helyzet változatlannak ígérkezik. A teszteket kihagyó, de életben maradt Super Aguri egyelőre a célbaérkezésre kocentrlhat.
 
Ezeket a tesztek mondatják velünk, de a hétvégén futam lesz. A 2008-as Forma-1-es Ausztrál Nagydíj azonban sokkal több új kérdést vet majd föl, mint amit megválaszol.

AUSZTRÁL NAGYDÍJ:

Időmérő edzés: 2008.03.15-én magyar idő szerint 04:00 órakor kezdődik.
Futam: Az 58-körös Ausztrál Nagydíj március 16-án 05:30 órakor indul.
2007-es dobogó: 1. Kimi Räikkönen, 2. Fernando Alonso, 3. Lewis Hamilton
Pályarekord: 1 perc 24.125 másodperc, Michael Schumacher – Ferrari


A pálya és a verseny:

Bent a városban

Bent a városban

Bent a városban


5303 méter hosszú az ausztrál pálya, ahol 16 kanyar szerepel. Kevés igazi előzési pont van Melbourne-ben, így hangsúlyos lesz az időmérőn elért helyezés. Miután az Albert Park aszfaltcsíkja egyébként közút, a tapadás viszonylag rossz a hétvége elején, majd a versenyre jelentősen javul az állapota. Az útfelület pedig kissé huplis.

A legtöbb csapat valószínűleg két kerékcserével próbálkozik majd a versenyen, de a mezőny eleje három garnitúrát is bevállalhat. Így nemcsak a könnyű autó előnyét élvezhetik, de nem kell annyira törődniük az idénre betiltott kipörgésgátló miatt jobban kopó gumikkal sem. Az elektronikai változtatások miatt több látható vezetői hibára lehet számítani, amit az igen közeli betonfalak hamar megtorolnak. De lesznek más új szabályok is idén.

Elsősorban a fékeknek jelent extra terhelést az ausztrál pálya: hatszor is szinte végsebességről lassítanak majd a versenyzők, de a motorok és a váltók is kapnak rendesen.

A 2007-es Ausztrál Nagydíj pillanatai: