A 60-as évek közepén egyértelműen európai sorozatnak számító Forma-1-ben a japán alakulat nemcsak versenyzett, de még nyerni is tudott, az alkalmi pontszerzés mellett két futamgyőzelem is becsúszott a csapat történetének első, 1968-ig tartó szakaszában.
A Honda a következő negyed században csak motorszállítóként volt jelen a Forma-1-ben, így is hatalmas sikereket könyvelhettek el. A turbókorszak elképzelhetetlen lett volna a japán erőforrások nélkül, 1983 és 1992 között hat konstruktőri és öt egyéni világbajnoki cím kapcsolható a Hondához.
Bár a japán gyártó már 1999-ben megkezdte Forma-1-es csapatának szervezését – az autó teszteléséig is eljutottak -, végül 2000-ben a BAR partnereként tértek csak vissza.
2005-ben végül a dohánygyártótól felvásárolták a csapatot, és 2006-tól gyári alakulatként kezdtek versenyezni. A Honda első újkori futamgyőzelmét is ebben az évben szerezte, Jenson Button az esős Hungaroringen léphetett a dobogó legfelső fokára.
2007-ben katasztrofális visszaesés következett, az autó a mezőny végéhez tartozott. Az csapat az ex-ferraris Ross Brawn csapatfőnöki kinevezésétől, és a bokszutca legjobb szakembereinek begyűjtésétől remél fejlődést a jövőben.