Sima kettős Ferrari győzelemnek nézett ki a futam kétharmadáig a 2008-as Maláj Nagydíj. A Ferrarik a rajt után azonnal elképesztő tempót mentek, nagyon hamar lerázták az üldözőket, ezzel dögunalmassá téve a futamot. Ám nem az élről induló Felipe Massa volt a nyerő.
Massa: 2/0
Kimi Räikkönen sokáig követte csapattársát, majd amikor a brazil kiment tankolni, a finn megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét, így saját bokszkiállása után Massa elé tért vissza. Ezután könnyedén lerázta csapattársát. Lehet, hogy Massa nem bírta ezt?
26 körrel a vége előtt ugyanis a brazil eldobta a Ferrari kettős győzelmét. Úgy tűnt túl agresszíven gyorsított ki az egyik jobbos kanyarban – ő azt mondta „blokkoltak a hátsó kerekek”, ahol kitört a versenyautó hátulja, majd megpördült és sóderágyban végezte. Eddig két verseny, és Massa egyiken sem ért célba.
Räikkönen számára viszont megvan az idei első győzelme, ami már a 16. pályafutása során. Az elsőt még öt éve pont Malajziában szerezte meg.
„Már a rajtnál is az élre kerülhettem volna, de nem akartam kockáztatni a csapattársam ellen az első kanyarban. Aztán az első bokszkiállás után az élen hajtva képes voltam sokkal gyorsabb köröket autózni, így elég könnyű volt nyernem. Azért jobban örülnék, ha Felipe lenne a második helyen” – mesélt a futam után Räikkönen.
Remekel a BMW
Robert Kubica élt a lehetőséggel, hogy a McLarenek büntetése miatt a második sorból rajtolhatott. Ő volt az egyetlen, aki valamennyire tartani tudta a Ferrarikat, majd Massa kiesése után simán hozta a második helyet, F1-es pályafutása eddigi legjobbját.
„Nagyon nehéz volt a verseny, túl meleg volt az autóban. Eleinte ittam, de aztán a magammal vitt folyadék is felmelegedett, így már az sem esett jól. Az utolsó körökben már csak a célba érésre koncentráltam. De a 2006-os monzai futam után sikerült újra dobogóra kerülnöm, örülök” – árulta el a lengyel versenyző.
Kubica eredménye Ausztrália után újabb sikert jelent a BMW-nek. Főleg azért, mert – a verseny legszebb előzését bemutató – Nick Heidfeld hatodik helyével a csapat a konstruktőri pontverseny második helyén áll McLaren mögött.
Kovalinen jobb mint Hamilton?
Ahogy az időmérőn, a futamon is Heikki Kovalainen volt jobb a két mclarenes közül, ő dobogóra is állhatott, nem is volt boldogtalan: „Elégedettnek kell lennünk a tegnapi büntetés után ezzel az eredménnyel. Jó nap volt ez számomra. Szeretnék fentebb kerülni, de ma azt hiszem ez volt a legtöbb, amit elérhettem.”
Lewis Hamilton a rajtnál még csapattársa elé került – négy helyet javított -, de gondja volt a lágy gumikkal, csak a futam végére jöttek rá a McLarennél, hogy a kemény gumival jó az autójuk. A csapat ma nem volt a topon, elrontotta Hamilton a kerékcseréjét is, aki ennek ellenére is majdnem megcsípte a negyedik helyet is. Végül azonban nem tudta megelőzni Jarno Trullit, aki hosszú idő után újra kiemelkedő versenyt futott. Hamilton továbbra is vezeti a vb pontversenyt.
Hátul Renault harc
Mark Webber sokáig Lewis Hamiltonnal volt csatában, ám a futam végén már a hetedik helyét kellett védeni Fernando Alonsotól, aki újra pontot tudott szerezni a Renault számára. Az ausztrál remekül vezetett, a pályán nem tudták megelőzni, Hamilton és Heidfeld a boksztaktikával került elé.
Összességében jól alakul a Forma-1-es világbajnokság, eddig a két versenyen hat különböző pilóta állhatott a dobogóra. Nem rossz!
2008-as Maláj Nagydíj végeredménye:
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | K. Räikkönen | Ferrari | 1:31:18.555 |
2. | R. Kubica | BMW Sauber | + 19.570 |
3. | H. Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 38.450 |
4. | J. Trulli | Toyota | + 45.832 |
5. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | + 46.548 |
6. | N. Heidfeld | BMW Sauber | + 49.833 |
7. | M. Webber | Red Bull-Renault | + 1:08.130 |
8. | F. Alonso | Renault | + 1:10.041 |
9. | D. Coulthard | Red Bull-Renault | + 1:16.220 |
10. | J. Button | Honda | + 1:26.214 |
11. | N. Pquet | Renault | + 1:32.202 |
12. | G. Fisichella | Force India-Ferrari | + 1 kör |
13. | R. Barrichello | Honda | + 1 kör |
14. | N. Rosberg | Williams-Toyota | + 1 kör |
15. | A. Davidson | Super Aguri-Honda | + 1 kör |
16. | T. Sato | Super Aguri-Honda | + 2 kör |
17. | K. Nakajima | Williams-Toyota | + 2 kör |
18. | S. Vettel | Toro Rosso-Ferrari | kiesett |
19. | F. Massa | Ferrari | kiesett |
20. | A. Sutil | Force India-Ferrari | kiesett |
21. | T. Glock | Toyota | kiesett |
22. | S. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | kiesett |