Sima kettős Ferrari győzelemnek nézett ki a futam kétharmadáig a 2008-as Maláj Nagydíj. A Ferrarik a rajt után azonnal elképesztő tempót mentek, nagyon hamar lerázták az üldözőket, ezzel dögunalmassá téve a futamot. Ám nem az élről induló Felipe Massa volt a nyerő.

Massa: 2/0

Sutil nem tudta befejezni a versenyt
Újabb BMW siker

Újabb BMW siker

Újabb BMW siker


Kimi Räikkönen sokáig követte csapattársát, majd amikor a brazil kiment tankolni, a finn megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét, így saját bokszkiállása után Massa elé tért vissza. Ezután könnyedén lerázta csapattársát. Lehet, hogy Massa nem bírta ezt?

26 körrel a vége előtt ugyanis a brazil eldobta a Ferrari kettős győzelmét. Úgy tűnt túl agresszíven gyorsított ki az egyik jobbos kanyarban – ő azt mondta „blokkoltak a hátsó kerekek”, ahol kitört a versenyautó hátulja, majd megpördült és sóderágyban végezte. Eddig két verseny, és Massa egyiken sem ért célba.

Räikkönen számára viszont megvan az idei első győzelme, ami már a 16. pályafutása során. Az elsőt még öt éve pont Malajziában szerezte meg.

Hamilton a kemény gumikon szárnyalt

Hamilton a kemény gumikon szárnyalt

Hamilton a kemény gumikon szárnyalt


„Már a rajtnál is az élre kerülhettem volna, de nem akartam kockáztatni a csapattársam ellen az első kanyarban. Aztán az első bokszkiállás után az élen hajtva képes voltam sokkal gyorsabb köröket autózni, így elég könnyű volt nyernem.  Azért jobban örülnék, ha Felipe lenne a második helyen” – mesélt a futam után Räikkönen.

Remekel a BMW

Robert Kubica élt a lehetőséggel, hogy a McLarenek büntetése miatt a második sorból rajtolhatott. Ő volt az egyetlen, aki valamennyire tartani tudta a Ferrarikat, majd Massa kiesése után simán hozta a második helyet, F1-es pályafutása eddigi legjobbját.

Massa vagy a technika hibázott?

Massa vagy a technika hibázott?

Massa vagy a technika hibázott?


„Nagyon nehéz volt a verseny, túl meleg volt az autóban. Eleinte ittam, de aztán a magammal vitt folyadék is felmelegedett, így már az sem esett jól. Az utolsó körökben már csak a célba érésre koncentráltam. De a 2006-os monzai futam után sikerült újra dobogóra kerülnöm, örülök” – árulta el a lengyel versenyző.

Kubica eredménye Ausztrália után újabb sikert jelent a BMW-nek. Főleg azért, mert – a verseny legszebb előzését bemutató – Nick Heidfeld hatodik helyével a csapat a konstruktőri pontverseny második helyén áll McLaren mögött.

Kovalinen jobb mint Hamilton?

Barrichello megint a bokszban hibázott, megbünbtették

Barrichello megint a bokszban hibázott, megbünbtették

Barrichello megint a bokszban hibázott, megbünbtették


Ahogy az időmérőn, a futamon is Heikki Kovalainen volt jobb a két mclarenes közül, ő dobogóra is állhatott, nem is volt boldogtalan: „Elégedettnek kell lennünk a tegnapi büntetés után ezzel az eredménnyel. Jó nap volt ez számomra. Szeretnék fentebb kerülni, de ma azt hiszem ez volt a legtöbb, amit elérhettem.”

Lewis Hamilton a rajtnál még csapattársa elé került – négy helyet javított -, de gondja volt a lágy gumikkal, csak a futam végére jöttek rá a McLarennél, hogy a kemény gumival jó az autójuk. A csapat ma nem volt a topon, elrontotta Hamilton a kerékcseréjét is, aki ennek ellenére is majdnem megcsípte a negyedik helyet is. Végül azonban nem tudta megelőzni Jarno Trullit, aki hosszú idő után újra kiemelkedő versenyt futott. Hamilton továbbra is vezeti a vb pontversenyt.

Hátul Renault harc

Mark Webber sokáig Lewis Hamiltonnal volt csatában, ám a futam végén már a hetedik helyét kellett védeni Fernando Alonsotól, aki újra pontot tudott szerezni a Renault számára. Az ausztrál remekül vezetett, a pályán nem tudták megelőzni, Hamilton és Heidfeld a boksztaktikával került elé.

Összességében jól alakul a Forma-1-es világbajnokság, eddig a két versenyen hat különböző pilóta állhatott a dobogóra. Nem rossz!

2008-as Maláj Nagydíj végeredménye:

# Pilóta Csapat Idő
 1.  K. Räikkönen  Ferrari  1:31:18.555
 2.  R. Kubica  BMW Sauber  + 19.570
 3.  H. Kovalainen  McLaren-Mercedes  + 38.450
 4.  J. Trulli  Toyota  + 45.832
 5.  L. Hamilton  McLaren-Mercedes  + 46.548
 6.  N. Heidfeld  BMW Sauber  + 49.833
 7.  M. Webber  Red Bull-Renault  + 1:08.130
 8.  F. Alonso  Renault  + 1:10.041
 9.  D. Coulthard  Red Bull-Renault  + 1:16.220
 10.  J. Button  Honda  + 1:26.214
 11.  N. Pquet  Renault  + 1:32.202
 12.  G. Fisichella  Force India-Ferrari  + 1 kör
 13.  R. Barrichello  Honda  + 1 kör
 14.  N. Rosberg  Williams-Toyota  + 1 kör
 15.  A. Davidson  Super Aguri-Honda  + 1 kör
 16.  T. Sato  Super Aguri-Honda  + 2 kör
 17.  K. Nakajima  Williams-Toyota  + 2 kör
 18.  S. Vettel  Toro Rosso-Ferrari  kiesett
 19.  F. Massa  Ferrari  kiesett
 20.  A. Sutil  Force India-Ferrari  kiesett
 21.  T. Glock  Toyota  kiesett
 22.  S. Bourdais  Toro Rosso-Ferrari  kiesett