Amikor Fernando Alonso a tavalyi idény végén visszaszerződött a Renault-hoz, valószínűleg nem számított ennyire rossz esélyekre. A spanyol lassan már a pontszerzésről is lemondhat, a BMW élcsapattá válása után még kevesebb hely marad elől.

„Két olyan csapat helyett, amelyek hozzánk képest más dimenzióban autóznak, már három van. Nem valami jó fejlemény ez számomra, mert ezután már legfeljebb csak a hetedik helyet célozhatom a futamokon” – mondta Alonso Bahreinben, ahol még a hetedik hely is messze volt, a spanyol csak a tizedikként ért célba.

A kétszeres világbajnok szerint a Renault jelenleg csak a nyolcadik az erősorrendben – és bár a csapatfőnök, Flavio Briatore a Spanyol Nagydíjra már a dobogóért folyó harcról beszélt, Alonso szerint ez kizárt.

„De nem is csak a Ferrari, a McLaren és a BMW mögött vagyunk. Előttünk van a Toyota, a Williams, a Red Bull és a Honda is. A dobogó lehetetlen, ahhoz legalább egy másodpercet kellene gyorsulnunk, ez pedig még soha senkinek nem sikerült. A dobogó csak álom, fantázia.”

A Renault-nál is komoly sokk lehet, hogy egyelőre még a tavalyinál is rosszabb az autó, de a technikai vezető, Pat Symonds az első európai futamra, amely egyben Alonso hazai versenye is, komoly fejlesztéseket ígér.

„Nagyon sok mindennel készülünk. Dolgozunk a frissített aero-csomagon, ami jól is halad. A hét elején már kipróbáltunk néhány elemet, és nagyjából elégedettek vagyunk. A felfüggesztésen is komoly fejlesztés következik. Persze nem elég csak a fejlesztésekről beszélni, a többiekhez képest kell előrelépnünk. Remélem, hogy sikerül” – mondta a brit szakember.

Az építkezés következik
Symonds azért bizakodik

Symonds azért bizakodik

Symonds reménykedik


Symonds szerint a fejlesztésekkel nagyjából fél másodperccel gyorsulhat majd az R28-as, és így újra a pontszerzését küzdhetnek majd. Ennek ellenére még mindig hátrányban vannak, a tavalyi zsákutcából való kitalálás nehezen megy, még szerencse, hogy van egy Alonsójuk.

„Fernando szívvel-lélekkel versenyez. Ezt szeretjük benne a Renault-nál, teljesen elkötelezett. A tavalyi gondokat sikerült azonosítanunk, kijavítanunk, de még mindig le vagyunk maradva. A problémák megértésére fordított idő mind a fejlesztést rövidítette meg.”