Forróságra számítanak
Forróságra számítanak
Fotó megosztása:
Újra szuperlággyal köröznek majd
Újra szuperlággyal köröznek majd
Fotó megosztása:
Minden jobb lesz minta nélkül!
Minden jobb lesz minta nélkül!
Fotó megosztása:
1997 óta most először nem lesz minta
1997 óta most először nem lesz minta
Fotó megosztása:
2010-ig egyedül a porondon
2010-ig egyedül a porondon
Fotó megosztása:
Trulli már holnap váltana
Trulli már holnap váltana
Fotó megosztása:
A GP2-ben is slickeket használnak
A GP2-ben is slickeket használnak
Fotó megosztása:
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Fotó megosztása:
Idén már ezeket is megjelölik
Idén már ezeket is megjelölik
Fotó megosztása:
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fotó megosztása:
Paplanok nélkül baj lesz
Paplanok nélkül baj lesz
Fotó megosztása:
Legközelebb jobb lesz
Legközelebb jobb lesz
Fotó megosztása:
Maradnak a paplanok
Maradnak a paplanok
Fotó megosztása:
A bajnok elégedetlen
A bajnok elégedetlen
Fotó megosztása:
Közös ünnep
Közös ünnep
Fotó megosztása:
Van mire büszkének lenni
Van mire büszkének lenni
Fotó megosztása:
Jól kitalálták...?
Jól kitalálták...?
Fotó megosztása:
Lesz még teszt
Lesz még teszt
Fotó megosztása:
A slickek a raktárban maradtak
A slickek a raktárban maradtak
Fotó megosztása:
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Fotó megosztása:
A keverékeken is változtattak
A keverékeken is változtattak
Fotó megosztása:
Idén erre kell figyelni
Idén erre kell figyelni
Fotó megosztása:
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Fotó megosztása:
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Fotó megosztása:
Paplanok nélkül baj lesz
A Forma-1-ben 1997 után jövőre újra minta nélküli, ún. slick gumikat használnak majd. Ezzel együtt betiltják majd a gumimelegítő paplanokat is, ez viszont számos versenyző szerint nagy veszélyeket rejt. Korábban megszólalt már ezzel kapcsolatban David Coulthard és Nick Heidfeld is, és most, a barcelonai tapasztalatok után egyre több pilóta csatlakozik hozzájuk.
A McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa volt az első, aki Barcelonában megkritizálta a tervezett változtatásokat, miután saját szavaival „szinte egyenesen a falnak hajtott” a hideg slickeken.
„A Bridgestone próbál alacsony hőfokon működő gumikat gyártani, mert elméletileg nem lesznek melegítőpaplanok. Jerezben sok gondunk volt már nélkülük. Itt egy kicsit jobb a helyzet, mert a Bridgestone jobb keveréket gyártott. Az első kör az igazán veszélyes. Az ember lassan megy ki a bokszból a versenytempón lévő autók közé, így pedig olyan, mint egy mozgó sikán.”
A ferraris Felipe Massa szerint is sokat kell még dolgozni a gumikon, mert „borzasztóan veszélyes” lehet a helyzet.
Nico Rosbergnek is nagyon rossz tapasztalatai voltak a Williamsszel.
„Ilyen gumikkal nem lehet jövőre versenyezni, egyértelműen nem, ez a véleményem. Egyszerűen nevetséges így kijönni a bokszból. Ez így nem versenyzés, csak a túlélésre lehet játszani. Valamit tenni kell, mert így nem szabad csinálni. Lehetnek hideg gumik, de nem ilyenek” – mondta a német, és azt is hozzátette, hogy az ügyben a pilóták biztonsági szervezetének, a GPDA-nak kellene lépni.
A veterán Rubens Barrichello szerint is megoldást kell találni a gumik kérdésében.
„Korai még ítélkezni, de csatlakozom ahhoz, amit de la Rosa mondott. Balesetek lehetnek a kivezető körökön, mert a pilóták próbálkoznak majd ezzel-azzal, ez pedig nem valami jó. Lehetne keményebb keveréket használni kisebb melegítéssel. Hasra ütésből, mondjuk az FIA rendelhetne korlátozott hőmérsékletű paplanokat. Mondjuk 50 fokosakat, a semminél az is sokkal jobb lenne” – magyarázta a brazil.
A Forma-1-en kívül az autósport más kategóriáiban nem használnak gumimelegítő paplanokat.