Forróságra számítanak
Forróságra számítanak
Fotó megosztása:
Újra szuperlággyal köröznek majd
Újra szuperlággyal köröznek majd
Fotó megosztása:
Minden jobb lesz minta nélkül!
Minden jobb lesz minta nélkül!
Fotó megosztása:
1997 óta most először nem lesz minta
1997 óta most először nem lesz minta
Fotó megosztása:
2010-ig egyedül a porondon
2010-ig egyedül a porondon
Fotó megosztása:
Trulli már holnap váltana
Trulli már holnap váltana
Fotó megosztása:
A GP2-ben is slickeket használnak
A GP2-ben is slickeket használnak
Fotó megosztása:
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Fotó megosztása:
Idén már ezeket is megjelölik
Idén már ezeket is megjelölik
Fotó megosztása:
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fotó megosztása:
Paplanok nélkül baj lesz
Paplanok nélkül baj lesz
Fotó megosztása:
Legközelebb jobb lesz
Legközelebb jobb lesz
Fotó megosztása:
Maradnak a paplanok
Maradnak a paplanok
Fotó megosztása:
A bajnok elégedetlen
A bajnok elégedetlen
Fotó megosztása:
Közös ünnep
Közös ünnep
Fotó megosztása:
Van mire büszkének lenni
Van mire büszkének lenni
Fotó megosztása:
Jól kitalálták...?
Jól kitalálták...?
Fotó megosztása:
Lesz még teszt
Lesz még teszt
Fotó megosztása:
A slickek a raktárban maradtak
A slickek a raktárban maradtak
Fotó megosztása:
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Fotó megosztása:
A keverékeken is változtattak
A keverékeken is változtattak
Fotó megosztása:
Idén erre kell figyelni
Idén erre kell figyelni
Fotó megosztása:
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Fotó megosztása:
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Fotó megosztása:
Legközelebb jobb lesz
A Forma-1-ben jövőre újra bevezetik a minta nélküli, slick gumikat. A versenyzők eddig kétszer próbálhatták ki az új típusú abroncsokat, egyszer tavaly télen Jerezben, legutóbb pedig ezen a héten, a barcelonai tesztsorozaton. A tesztek után a pilóták szinte
egyöntetűen arra panaszkodtak, hogy az új gumik a melegítőpaplanok nélkül – ezeket a tervek szerint betiltják 2009-ben – nagyon lassan érik el a versenyzéshez szükséges hőfokot, ezért veszélyt jelenthetnek majd.
A gyártó, a Bridgestone azonban azt állítja, hogy aggodalomra semmi ok, a gumik máris sokat javultak, és később még kevesebb panasz lehet majd rájuk.
„Izgalmas volt a slickekkel való autózás, és elégedettek vagyunk az eredményekkel. A melegedéssel kapcsolatos helyzet sokat javult, és nyugodtan nézünk a melegítők betiltása elé” – mondta Tetsuro Kobayashi, a Bridgestone technikai igazgatója.
„Három keveréket hoztunk, így sok volt a munka, főleg, hogy a csapatok eltérő beállításokkal autóztak. Jelentős mennyiségű adatot gyűjtöttünk a négy nap alatt, amit ezután feldolgozunk, megvizsgálunk, hogy dönthessünk a következő lépésről.”
„A csapatok szintén hasznát látják majd az általunk gyűjtött adatoknak. A pilóták is jobban értik már a slickeken vezetést a 2009-es aerodinamikai beállításokkal és melegítőpaplan nélkül. A következő, júliusi jerezi tesztre további javulást várhatunk” – magyarázta a japán szakember.