Az isztambuli F1-es pályát lassan átkeresztelhetik, ugyanis Felipe Massa már sorozatban harmadszorra nyerte meg a futamot ott – és ugyanennyiszer szerezte meg a pole-t is. Massa karrierjének hetedik győzelmét szerezte meg, a világbajnokságban pedig a harmadik helyre ugrott.
A versenyen hatalmas taktikai küzdelem zajlott, ennek ellenére az első három sorrendje már számításba véve Heikki Kovalainen „kiesését” nem változott a végére. A rajtot Heikki Kovalainen csúnyán elrontotta, majd a Räikkönenel folytatott lökdösődés miatt defektet kapott, így nem tervezett bokszkiállásra is kényszerült, ezért ki is esett az élen folyó küzdelemből. Räikkönen is két helyet esett vissza, de hamar visszatért átugrotta Fernando Alonsót, Kovalainen pedig már nem volt útban. A finnt egy műszaki hiba is hátráltatta:
„Nem rajtoltam valami jól. Bementem Kovalainen mellé, lassítottam, rámfordult, és összeértünk. Nekem eltört az első szárnyam, ő pedig defektet kapott. Ilyen a verseny. Úgy döntöttünk, hogy nem cseréljük le a szárnyat, mert túl sokáig tart. Nem volt nagyon komoly, persze nem segít, ha sérült a szárny vége” – mondta a világbajnok.
A McLaren nem bánt jól a gumival, mert a Bridgestone kérésére Hamilton is háromkiállásos taktikával teljesítette a versenyt, ahogy ezt a futam után elárulta. Ennek ellenére az angol a legtöbbet hozta ki a versenystratégiából, a kockás zászlóig maga mögött tudta tartani Kimi Räikkönent, akinek az egész hétvége nem ment valami jól.
A verseny egyébként biztonsági autóval indult, pontosabban az első kanyarban történt baleset – a Force Indiá-s Giancarlo Fisichella és a williamses Kazuki Nakajima ütközött -, miatt beküldték a safety cart, de nem maradt sokáig.
A taktika, a fejszámolgatás és a spekuláció mellett azért a szemnek is jutott valami, láthattunk néhány előzést is. A renault-s Nelsinho Piquet gyönyörűen előzte meg a Toro Rossó-s Sebastian Vettelt és a hondás Jenson Buttont is, és a mezőnyön keresztültörekvő Heikki Kovalainen is izgalmas csatát vívott Nico Rosberggel, de még a vezető pozíció is változott egyszer a pályán, amikor Lewis Hamilton elment Massa nehezebb Ferrarija mellett.
A rajt utáni incidenst követően már csak egy pilóta esett ki, a Toro Rossó-s Sebastien Bourdias egy kisebb hiba után letért a pályáról, és kavicságy már nem is engedte vissza.
Az első három mögött Robert Kubica csendben – szó szerint is, a rádiója elromlott -, de biztosan ért be a negyedik helyen, míg csapattársa, Nick Heidfeld jó statégiával az ötödik helyre kapaszkodott fel.
Fernando Alonso egy helyet javítva megelőzte a Red Bull-os Mark Webbert, az utolsó pontszerző hely pedig Rosbergé lett, aki így átugrotta Jarno Trullit és David Coulthardot is.
A Török Nagydíj végeredménye szorosabbá tette a világbajnokságot, Räikkönen előnye hét pontra csökkent a mögötte pontegyenlőségben álló Massa és Hamilton előtt. A hatodik helyen álló Nick Heidfeld hátránya is csak 15 pont – Kimi tavaly két futammal a vége előtt nagyobb lemaradásból fordított a vb-címért, így még minden teljesen nyitott.
A konstruktőri küzdelemben már világosabb a Ferrari elsősége, de a BMW Sauber és a McLaren csatája nagyon kiélezett, csak két pont választja el őket.
Török Nagydíj, Isztambul, 2008.05.11.
# | Név | Csapat | Idő | Kör |
1. |
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:26:49.451 | 58 |
2. |
Lewis Hamilton
|
McLaren
|
+ 3.779 | 58 |
3. |
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
+ 4.241 | 58 |
4. |
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
+ 21.975 | 58 |
5. |
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
+ 38.741 | 58 |
6. |
Fernando Alonso
|
Renault
|
+ 53.724 | 58 |
7. |
Mark Webber
|
Red Bull
|
+ 1:04.229 | 58 |
8. |
Nico Rosberg
|
Williams
|
+ 1:11.406 | 58 |
9. |
David Coulthard
|
Red Bull
|
+ 1:15.270 | 58 |
10. |
Jarno Trulli
|
Toyota
|
+ 1:16.344 | 58 |
11. |
Jenson Button
|
Honda
|
+ 1 kör | 57 |
12. |
Heikki Kovalainen
|
McLaren
|
+ 1 kör | 57 |
13. |
Timo Glock
|
Toyota
|
+ 1 kör | 57 |
14. |
Rubens Barrichello
|
Honda
|
+ 1 kör | 57 |
15. |
Nelson Angelo Piquet
|
Renault
|
+ 1 kör | 57 |
16. |
Adrian Sutil
|
Force India
|
+ 1 kör | 57 |
17. |
Sebastian Vettel
|
Toro Rosso
|
+1kör | 57 |
18. |
Sebastien Bourdais
|
Toro Rosso
|
kiesett | 33 |
19. |
Kazuki Nakajima
|
Williams
|
kiesett | 1 |
20. |
Giancarlo Fisichella
|
Force India
|
kiesett | 1 |