Az A1GP 2005-ös indulása óta a Lola által gyártott kasztnikkal versenyzett, de miután tavaly ősszel sikerült megállapodniuk, a „motorsport világkupája” a 2008-2009-es idénytől 6 éven keresztül már a Ferrari motorjait és kasztnijait használja majd.
Az új A1GP-járgány alapja minden idők egyik legdominánsabb F1-ese, az F2004-es, amelyet úgy alakítottak át, hogy lehetővé váljon vele a szorosabb, kiélezettebb versenyzés. Jóval gyengébb a leszorítóerő terén, de a Renault által gyártott GP2-esekehez és a WSR autóihoz hasonlóan komoly, nagyjából 600 lóerős motorral készül majd az A GP „Powered by Ferrari” versenygépe.
Az új autót már ki is próbálták, az első körökre a Ferrari fioranói házi pályáján került sor, ahol az FIA GT-s Andrea Bertolini vezethette elsőként a Schumacher egykori autójának „kistestvérét”.
A tesztek a későbbiekben is folytatódnak, mind Fioranóban, mind Imolában, az első versenyt szeptember végén, Mugellóban rendezik majd.