Bár az utcai versenyek és a balesetek szorosan összefonódnak mindenki fejében – és ez Monacóban teljesen igaz is -, az új helyszínek már a legmodernebb biztonsági elvárások alapján készültek, így nem hoznak sok kockázatot ebből a szempontból.
„Az új városi pályákat a mai biztonsági előírásoknak megfelelően tervezték. Sokkal nagyobb bukóterek lesznek például, mint Monte-Carlóban” – mondja Niki Lauda.
Míg Monacó a Forma-1 leglassabb pályája, addig a szakértői becslések szerint mind Valenciában, mind Szingapúrban több ponton is 300 km-es sebesség felett mennek majd az autók. A háromszoros világbajnok osztrák szerint ez sem lesz gond.
„Gyorsan menni, közel a falhoz önmagában nem veszélyes. A fontos kérdés, hogy mi van elöl, és hogy elég hamar le lehet-e lassítani. A Forma-1-esek alapvetően veszélyesek, de hát a kockázatról is szól a dolog. Nyilván ez is sokkal kisebb, mint az én időmben volt.”
Az FIA technikai és biztonsági főmegbízottja, Charlie Whiting a héten megtekintette az épülő valenciai pályát, és a hírek szerint elégedett is volt. A McLaren veterán spanyol tesztpilótája – aki egyben a pilóták biztonsági szervezetének igazgatója is -, Pedro de la Rosa szintén teljesen nyugodt az új pályával kapcsolatban.
„Nem akarunk több Monaco-szerű pályát, és amennyire tudom, ez a pálya meg is felel majd minden igénynek” – nyilatkozta a 37 éves versenyző az El Mundónak.