Élete versenyén lökte ki a világbajnok
Élete versenyén lökte ki a világbajnok
Fotó megosztása:
Ez a futam nem jött össze
Ez a futam nem jött össze
Fotó megosztása:
Ez a futam se jött össze - melyik fog?
Ez a futam se jött össze - melyik fog?
Fotó megosztása:
Mindent elveszíthetett volna
Mindent elveszíthetett volna
Fotó megosztása:
Épp egy éve,
a Kanadai Nagydíjon szedte első „áldozatait” az a szabálymódosítás, amely kimondta, hogy a Forma-1-es futamokon a biztonsági autó pályára lépésekor bezárják a bokszutcát, hogy senki ne szerezhessen tisztességtelen előny. Akkor Felipe Massa és Giancarlo Fisichella járt rosszul, ugyanis mindenképp be kellett hajtaniuk a bokszba, őket ki is zárták. Idén is jó néhány esetben kényszerültek már szabályszegésre a versenyzők – Heikki Kovalainen, Rubens Barrichello, Nick Heidfeld mind értékes helyezéseket és pontokat buktak -, ezért a már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta terítéken van a szabálymódosítás.
Úgy tűnik, hogy lassan végre rendeződhet a dolog, az FIA ugyanis a Francia Nagydíj szabadedzésén új szabályokat tesztel majd. Az új megoldás lényege, hogy a biztonsági autó pályára küldésekor nem zárják le a bokszutcát, hanem az autók egységes elektronikai rendszerén (ECU) keresztül üzenetet küldenek a helyzetről, amelyet a pilóták egy gombnyomással nyugtáznak, és ugyanekkor egy a bokszutcaihoz hasonló sebességkorlátozó programra kapcsolnak.
A Magny Cours-i szimuláció után, ha az összes csapat rábólint az új tervezetre, a módosítás akár a Brit Nagydíjon életbe léphet – persze ez azt is jelenti, hogy a hétvégi Kanadai Nagydíjon, ahol a biztonsági autó szinte garantált szereplő lesz, még ugyanúgy rosszul járhat bárki, ha számára rosszkor gurul pályára az ezüst Merci.