Az építkezés következik

Minden szabályos

Minden szabályos

Tavaly, a kettő közül a kisebbik kémügyben a Renault volt a gyanús csapat, ugyanis egyik alkalmazottjuk, a korábbi McLaren-mérnök, Phil Mackereth néhány műszaki rajzott vitt át hozzájuk előző csapatától. Az FIA vizsgálata során kiderült, hogy a csapat szerette volna ki is próbálni a birtokukba jutott adatokat, de azok olyan hiányosak voltak, hogy a próbálkozást nem koronázta siker – büntetést sem kaptak.

Ennek ellenére a 2008-as idény elején elhalasztották a 2006-ban betiltott ellensúlyos lengéscsillapító bevetését, hogy a gyanú árnyékát is elkerüljék – a mclarenes adatok is elsősorban a „J-damper” nevű lengéscsillapítóról és a felfüggesztésről szóltak -, és az újításokat csak a Spanyol Nagydíjon vitték pályára. A Renault-nál természetesen cáfolják, hogy szabálytalan alkatrészük lenne:

„Én nem is tudom. Mi az a J-damper? Ha meg tudja nekem mondani, hogy pontosan mi az, akkor én is meg tudom mondani, hogy nekünk van-e ilyenünk. De ez nem egy műszaki szakkifejezés. Csak azt tudom mondani, hogy az autónk minden részét ellenőrizte az FIA” –  mondta a csapat műszaki vezetője, Pat Symonds egy újságíró kérdésére Montrealban.

Symonds elmondta, hogy az ellensúlyos lengéscsillapítójuk 2006-os betiltása óta minden újítást előre ellenőriztetnek az FIA-val, hogy semmiképp se kerülhessen az autóra szabálytalan alkatrész.

„Az igaz, hogy új lengéscsillapító volt az autón Barcelonában, de alaposan megvizsgáltattuk az FIA-val, hogy az alkatrészek megfelelnek-e a technikai vagy sportszabályoknak, sőt a helyi törvényeknek is.”