V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!

Toldozzák-foldozzák a rossz szabályokat

Toldozzák-foldozzák a rossz szabályokat

Tavaly óta a biztonsági autó sokak versenyét tette már tönkre, ugyanis amikor a safety cart a pályára küldik, a bokszutcát lezárják, így a tankolásra készülő versenyzők választhatnak a kifogyás, vagy a behajtás és a biztos büntetés között.

Jövő héten Magny Cours-ban új szabályokat próbálnak ki, amelyeknek keretében a bokszutca nyitva maradhatna. Az eredeti elképzelés szerint az autók sebességét az idei évtől egységesített elektronikai rendszerrel (ECU) szabályozták volna, de ahogy a Renault sportigazgatójának szavaiból kiderül, sikerült igazán bonyolult módszert kitalálni ahelyett, hogy a bokszutcai sebességkorlátozó gombhoz hasonló megoldást választottak volna.   

„A pilóta kijelzőjén megjelenik majd egy köridő, aminél nem mehet azután gyorsabban. Ezután öt másodperce lesz, hogy megnyomjon egy gombot, amellyel visszaigazolja, hogy látta a jelzést, és ezután a célidőhöz tartja magát. Ez biztosítja majd, hogy az autók viszonylag lassan köröznek majd” – mondta Steve Nielsen.

A cél-köridő állítólag a futamok előtti szabadedzések átlagideje alatt lesz 20 százalékkal. Hogy miért nem lenne megfelelő egy egyszerű gombnyomással az autók teljesítményét és sebességét korlátozni, ahelyett, hogy a pilótának kell érzésből köridőt teljesítenie, nem világos – bár a Forma-1 egyéb szabályainak toldozott-foldozott jellegét és bonyolultságát tekintve nem meglepő.

Nielsen egyébként arra is figyelmeztet, hogy a szabálymódosítást nem szabad elkapkodni, lehet, hogy csak jövőre lesz belőle valami:

„A Magny Cours-i próba tisztán csak kísérleti jellegű lesz, hogy a pilóták lássák a rendszer működését. Ha siker koronázza, akkor majd megpróbálhatjuk beépíteni a szabályrendszerbe. Én személy szerint úgy vélem, hogy ezt csak 2009-re kellene megtennünk.”