V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!

Silverstone-ban nem vezetnek?

Silverstone-ban nem vezetnek?

Az FIA januárban jelentősen megemelte a Forma-1-es versenyzéshez elengedhetetlen „jogosítvány”, az ún. szuperlicenc árát. Míg tavalyig az engedély kiváltása 1690 euróba (kb. 410 ezer Ft), plusz az előző évben szerzett pontok után 447 euróba (107 ezer Ft) került, addig 2008-ban az alapösszeg 10 ezer euróra (2,4 millió Ft) emelkedett, a szerzett pontok után pedig 2000-2000 eurót (480 ezer Ft) kell kifizetni.

A világbajnoknak, Kimi Räikkönennek idén már 230 ezer euróba (több mint 55 millió Ft) került az indulás.

A német Auto Motor und Sport szerint a versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA azonnali tárgyalásokat kezdeményez az FIA-val kérdésben, még a két hét múlva következő Brit Nagydíj előtt. Ha Mosley-ékkal nem sikerül megegyezni a díjak csökkentéséről, a pilóták a sztrájkra is el vannak szánva – írja a lap. Silvertsone-ban óriási botrány is lehet.

Az egyik névtelenül nyilatkozó versenyző külön kiemelte, hogy az idei emelés különösen kellemetlenül érinti az olyan versenyzőket, mint például a bajnokságot pillanatnyilag vezető Robert Kubica.

„Még nem keres olyan borzalmasan sokat, a licence a fizetésének majdnem egytizedét elviszi” – mondta az anonim kolléga. 

A Forma-1-es versenyzők először és eddig utoljára 1982-ben sztrájkoltak, akkor azért, mert egy szabályváltoztatással az eredeti szerződésükkel rendelkező csapathoz akarták őket kötni, kizárva az átszerződést. Az 1982-es Dél-Afrikai Nagydíjon Niki Lauda vezetésével a pilóták közösen elbarikádozták magukat a szálloda egyik termében. A szabálymódosítást végül elejtették és a versenyre sor került vasárnap.