Bár Kimi Räikkönen megszerezte a pole pozícót a Francia nagydíj időmérő edzésén, a finn a büntetést sem úszta meg, az FIA nem kegyelmezett neki. A világbajnoknak 5000 eurót kellett kitennie az asztalra, ugyanis késett.
Räikkönennek, ahogy a többi pilótának is, pénteken 17:00 órakor kellett volna megjelennie a pályán a pilóták eligazításán, ő azonban csak késve esett be, ez pedig a szabályok bizony a szabályok megsértésének számít. Szerencsére az ügynek az égvilágon semmi hatása a holnapi futamra.
Másképp áll azonban a helyzet Räikkönen honfitársa, Heikki Kovalainen esetében, aki szintén büntetést kapott, ő azonban sokkal rosszabbul járt. Kovalainen ugyanis öt helyes rajtbüntetést zsebelt be az időmérő után, amiért a versenybírók szerint feltartotta A Red Bull-os Mark Webbert gyors körén.
Kovalainen büntetése azt jelenti, hogy mindkét McLaren csak a mezőny közepéből rajtolhat – Lewis Hamilton a kanadai büntetést nyögi a 13. rajtkockában, míg csapattársa pont előle, a 11. helyről indul. Kemény verseny vár a wokingiakra, foggal körömmel kell majd küzdeniük a pontokért, pedig már így is nagy hátrányban vannak a konstruktőri bajnokságban.
A Red Bull és a BMW kapcsán gyakorlatilag ugyanarról a hírről beszélhetünk, épp csak különböző előjellel. Az utóbbi hetekben egyre erősebbek azok a találgatások, hogy az a Red Bull év végén elköszön David Coulthardtól, és Sebastian Vettelt ültetik a helyére, a skót javuló formája azonban lehet, hogy mégis változtat a helyzeten. A csapatfőnök egyelőre nem akar biztosat mondani.
„Egyelőre nem szeretnék semmit nyilatkozni a kérdésről. Annyit mondhatok csak, hogy a nyár végéig meghozzuk a döntést” – mondta Christian Horner.
A BMW Saubernél is ekkorra ígérik a jövő évi pilótafelállás bejelentését, ám míg az öreg DC reménykedhet a Red Bull-nál, addig Nick Heidfeld számára ez inkább rosszat jelent. Bár a csapat nyíltan még mindig kiáll a német mellett, Heidfeld továbbra is gyengén teljesít, a Francia nagydíj időmérőjén is nehezen küzdötte be magát a második szakaszba. Az augusztusra ígért döntés a 30 éves versenyző számára azt jelenti ugyanis, hogy a mostanival együtt három, esetleg négy futama van a bizonyításra.
Bennfentesek természetesen már jelöltet is állítottak Heidfeld helyére, természetesen nem mást, mint Fernando Alonsót. A spanyolt egyébként Magny Cours-ban a Hondával is kapcsolatba hozták, miután a héten a csapat vezetője, Nick Fry bejelentette, hogy lehet, hogy mindkét versenyzőjüket lecserélik 2009-re. A Honda tesztpilótája, Alex Wurz azonban csak nevet a találgatásokon.
„Magny Cours-ban sok bolondságot összebeszélnek az emberek. Nem csak tényeket hallani. Én nem mondhatok erről semmit” – nyilatkozott talán egy kicsit kétértelműen az osztrák.
A Francia Nagydíj büntetésekkel módosított rajtsorrendje
# | Név | Csapat |
1. |
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
2. |
Felipe Massa
|
Ferrari
|
3. |
Fernando Alonso
|
Renault
|
4. |
Jarno Trulli
|
Toyota
|
5. |
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
6. |
Mark Webber
|
Red Bull
|
7. |
David Coulthard
|
Red Bull
|
8. |
Timo Glock
|
Toyota
|
9. |
Nelson Angelo Piquet
|
Renault
|
10. |
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
11. |
Heikki Kovalainen
|
McLaren
|
12. |
Sebastian Vettel
|
Toro Rosso
|
13. |
Lewis Hamilton
|
McLaren
|
14. |
Sebastien Bourdais
|
Toro Rosso
|
15. |
Kazuki Nakajima
|
Williams
|
16. |
Jenson Button
|
Honda
|
17. |
Rubens Barrichello
|
Honda
|
18. |
Giancarlo Fisichella
|
Force India
|
19. |
Adrian Sutil
|
Force India
|
20. |
Nico Rosberg
|
Williams
|