Forróságra számítanak
Forróságra számítanak
Fotó megosztása:
Újra szuperlággyal köröznek majd
Újra szuperlággyal köröznek majd
Fotó megosztása:
Minden jobb lesz minta nélkül!
Minden jobb lesz minta nélkül!
Fotó megosztása:
1997 óta most először nem lesz minta
1997 óta most először nem lesz minta
Fotó megosztása:
2010-ig egyedül a porondon
2010-ig egyedül a porondon
Fotó megosztása:
Trulli már holnap váltana
Trulli már holnap váltana
Fotó megosztása:
A GP2-ben is slickeket használnak
A GP2-ben is slickeket használnak
Fotó megosztása:
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Fotó megosztása:
Idén már ezeket is megjelölik
Idén már ezeket is megjelölik
Fotó megosztása:
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fotó megosztása:
Paplanok nélkül baj lesz
Paplanok nélkül baj lesz
Fotó megosztása:
Legközelebb jobb lesz
Legközelebb jobb lesz
Fotó megosztása:
Maradnak a paplanok
Maradnak a paplanok
Fotó megosztása:
A bajnok elégedetlen
A bajnok elégedetlen
Fotó megosztása:
Közös ünnep
Közös ünnep
Fotó megosztása:
Van mire büszkének lenni
Van mire büszkének lenni
Fotó megosztása:
Jól kitalálták...?
Jól kitalálták...?
Fotó megosztása:
Lesz még teszt
Lesz még teszt
Fotó megosztása:
A slickek a raktárban maradtak
A slickek a raktárban maradtak
Fotó megosztása:
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Fotó megosztása:
A keverékeken is változtattak
A keverékeken is változtattak
Fotó megosztása:
Idén erre kell figyelni
Idén erre kell figyelni
Fotó megosztása:
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Fotó megosztása:
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Fotó megosztása:
Maradnak a paplanok
A Forma-1-ben jövőre következő számos változás („lebutított” aerodinamikai csomag, hibrid KERS-rendzser, új gumik) egyike, hogy a minta nélküli, slick gumik 1997 utáni visszatérése mellett a gumimelegítő paplanok betiltása lett volna.
Az eddigi két teszt után, amelyeken a versenyzők kipróbálhatták a slickeket, szinte egyöntetűen az a vélemény alakult ki a versenyzők körében, hogy a melegítőpaplanok elvétele komoly balesetveszélyt jelent, mert a friss, „hideg” abroncsok, és a pályán már bejáratott meleg gumik jelentős sebességkülönbséget okoznak majd.
Bár az FIA és a gumiszállító, a Bridgestone ragaszkodott hozzá, hogy a melegítők nélkül is biztonságos lehet a verseny, ha a csapatok nem próbálnak ügyeskedni a guminyomással, a motorsportszervezet most mégis úgy döntött, hogy a paplanokat nem tiltja be 2009-ben – írja az Autosport.com.
A csapatok műszaki vezetőiből álló Technikai Munkacsoport a kérdés vizsgálatakor arra jutott, hogy az előírt minimális guminyomás ellenőrzése lehetetlen lenne, ezért azt javasolták az FIA-nak, hogy a tervezett tiltást ne hajtsák végre.
„A versenyzők nagyon örülnek, mert jövőre slick gumik lesznek, és a melegítőpaplanok is megmaradnak” – mondta Alex Wurz, a Honda tesztpilótája.
A Forma-1-en kívül egyébként egyetlen más komoly formaautós versenysorozat – Indycar, GP2 vagy az A1GP – sem használja a gumimelegítőket.