V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!

Jöhetnek a jelentkezők

Jöhetnek a jelentkezők

Az FIA júniusban meglepetésszerűen jelentette be, hogy 2009-től Forma-2 néven új F1-es utánpótlássorozatot indít. Első pillantásra úgy tűnt, hogy a versenysorozat bejelentése csak egy újabb fogás az FIA-elnök, Max Mosley, és a Forma-1 pénzügyi ura, Bernie Ecclestone hatalmi harcában. Külön meghökkentő volt, hogy a motorsportszervezet hihetetlenül alacsony, évi 200 ezer eurós működési költséget célzott autónként, amit több szakértő is nevetségesnek talált.

„Ez baromság! Ha mindenki ingyen dolgozna, és hivatalosan is jótékonysági szervezetként működnénk, akkor is csak az utazási költségeink magasabbak lennének 200 ezer eurónál” – nyilatkozta névtelenül a Forma-1 jelenlegi utánpótlás-szériájának, a GP2-nek egyik csapatfőnöke.

Úgy tűnik azonban, hogy Mosley komolyan gondolja az F2-t, ugyanis mostantól hivatalosan is megnyitották a pályázatot, amelynek keretében meghívásos alapon keresnek gyártót a versenysorozat autóinak legyártására a 2009-2011 közti időszakra. A szervezet közleményében hangsúlyozzák, hogy a pályázati kiírásban nincs összeghatár, a korábban emlegetett 200 ezer eurót inkább csak irányadásnak szánták. A pályázat augusztus végén zárul.

Az FIA néhány részletet is elárult a Forma-2 tervezett bonyolításáról: a sorozat áprilistól szeptemberig tíz fordulóból állna, szombaton és vasárnap egy-egy órás szabadedzéssel és időmérővel, és végül egy 175 km-es futammal. A csapatoknak hat tesztnapjuk lenne, három az idény kezdete előtt, és további három a szezon folyamán.