A Force India a nagy remények ellenére idén sem tudott kilépni a sereghajtó szerepéből, jelenleg is a mezőny utolsó csapata, ugyanúgy, mint tavaly az előd, a Spyker. A lemaradás azonban csökkent, és a csapat szeretne még egy-két jobb eredményt idén, de a fejlesztések a Hungaroringre tervezett új sebességváltóval befejeződnek, az energia nagy részét hamarosan már 2009-re fordítják, állítja a tulajdonos, Vijay Mallya.

„Az idény elején, Melbourne-ben jó formában voltunk, a Hondával, a Williamsszel, és a Toro Rossó-val küzdöttünk. Voltunk tizenkettedikek, tizenegyedikek, és tizedikek is, Monacóban pedig a negyedik helyen ment az autó. Aztán hirtelen kifújt az egész, a hátrány megnőtt, a többiek nagyobbat fejlődtek nálunk” – magyarázta az indiai milliárdos.

„Aztán jött a silverstone-i csomag, amivel felzárkóztunk. Hockenheimben is jön egy-két kisebb módosítás, amiket a múlt héten próbáltunk ki. Mi vagyunk az egyetlen csapat, amelyiknek még nincs fokozat nélküli váltója, ez is néhány tizedet jelent majd. Ezek a jelentősebb fejlesztések még 2008-ra, mert ha továbbra is az idei eredményeket hajszoljuk, akkor a 2009-es esélyeket rontjuk. Higgyék el, szívemet-lelkemet, és a pénzemet is beleadom 2009-be, szeretném, ha már ott tartanánk” – mondta Mallya.

A tulajdonos azt is hozzátette, hogy a csapatnak eredményesebben kellene kihasználnia a nem egyszer kaotikus futamokban rejlő lehetőségeket:

A tehetségkutatóba az öregek is beszállnak
Már 2009-ben lenne

Már 2009-ben lenne

Már 2009-ben lenne


„A Forma-1-ben nagyon sok változó van, amikor egy lépés jól kijön, lehet, hogy közben két dolog meg elromlik. Ettől olyan izgalmas, de ettől lehet néha elkeserítő is. Nem tudok nem gondolni arra, hogy a Brit Nagydíj időmérőjén Adrian Sutil csak pár tizedre volt Rubens Barrichellótól, és a míg versenyben volt, a 11. helyen ment, míg Barrichello a 10. volt. Amint tudjuk, Rubens a dobogón végzett, azaz talán mi is jobb eredményt érhettünk volna el. Az a futam egy kihagyott lehetőség volt, reméljük, nem követjük el ezt a hibát újra.”