A 2008-as szezon még a tavalyinál is izgalmasabb versenyeket és elképesztően szoros eredményt hozott eddig. Az év futama címre is esélyes Brit Nagydíjjal lezárult a szezon első fele és a bajnokságban gyakorlatilag ugyanott tartunk mint az első futam előtt, még bárhogy alakulhat. Lewis Hamilton, Felipe Massa és Kimi Räikkönen 48 ponttal holtversenyben vezet, de a Robert Kubica is alig két ponttal van lemaradva az élen álló hármas mögött.
Nézzük, ki hogy teljesített eddig, és mit várhatunk még!
Kimi Räikkönen
A világbajnok az idei évnek egyértelmű favoritként vágott neki, a frissen megszerzett cím, és a téli tesztek alapján a legjobb autó is mellette szóltak. Nagy meglepetés volt ezért a szezonnyitón bemutatott bukdácsolás, amit azonban gyorsan feledtetett a malajziai majd a spanyolországi győzelem. Räikkönen lendülete ezután elfogyott, a Monacói Nagydíjon pedig megdöbbentően formán kívül vezetett. A bajnok néha ragyog a pályán, máskor viszont úgy néz ki, mint aki már a futam után készen áll a visszavonulásra.
Ha a finn meg akarja védeni bajnoki címét, ennél meggyőzőbb alakításra van szükség. Nem szabad azonban leírnunk őt az év második felében sem, hiszen 2007-ben is kiválóan hajrázott, és a legutolsó futamon a harmadik helyről lépett előre a végső diadalig.
Vezess.hu értékelés
Eddigi teljesítmény: 65 %
Esély a bajnokságra: 30 %
Felipe Massa
Ahogy Räikkönen, Massa is felemás szezont tudhat eddig maga mögött. A kis brazil pocsékul kezdett, a két kiesés után úgy tűnt, hogy igaza lesz azoknak, akik szerint nem tud megbirkózni a kipörgésgátló betiltásával, és többen már a lecserélését is szóba hozták.
Massa ezután gyönyörűen fordított, a Bahreini Nagydíj óta három győzelmet egy második és egy harmadik helyet is szerzett, csak Kanadában nem tűnt igazán erősnek – bár ragyogóan előzött. Amikor már mindenki igazi esélyesnek könyvelhette volna el, Massa megmutatta a legrosszabb oldalát: az esős silverstone-i pályán úgy vezetett mint egy újonc élete első futamán.
Ha ez csak egyszeri botlás volt, akkor igazi bajnoki kihívóval van dolga a többieknek, de ha több ilyen verseny is következik, akkor a Ferrari Räikkönen támogatására utasítja majd előbb-utóbb, pont mint tavaly.
Vezess.hu értékelés
Eddigi teljesítmény: 70 %
Esély a bajnokságra: 20 %
Lewis Hamilton
A McLaren csodagyereke idén már nem ragyog olyan fényesen, mint egy évvel ezelőtt, kilenc egymás utáni dobogó helyett három győzelmet és komoly bakikat is felsorolhatunk vele kapcsolatban. Hamiltonon látszik – még ha tagadja is – hogy rettenetesen bizonyítani akar, de épp ezért kapkod, feleslegesen agresszív, így pedig nem lehet bajnokságot nyerni.
Mellette szól, hogy a problémás, nehéz versenyeken hihetetlenül jól megy, Ausztráliában, Monacóban, és Silverstone-ban is mesteri versenyzést mutatott be, de a bahreini, kanadai és franciaországi hibák aggasztóak. Hamiltonnak össze kell szednie magát fejben, és a versenyzésre kell koncentrálnia ahelyett, hogy öndicsérő nyilatkozatokat adjon, és a sztárvilágban forgolódjon.
Vezess.hu értékelés
Eddigi teljesítmény: 70 %
Esély a bajnokságra: 30 %
Robert Kubica
A BMW Sauber lengyel pilótája az év meglepetése. Kubica mindössze egyszer hibázott idén, a bokáig érő vízben másokhoz hasonlóan ő is eldobta az autót két hete, de ezen kívül csak ment és tette a dolgát, kihasználta a lehetőségeket, és amikor nem volt jó az autó, akkor is kisajtolta belőle a lehető legjobb eredményt. Kanadában megérdemelten szerezte meg pályafutása, és a csapat történetének első győzelmét.
Ha nem a BMW-ben ülne, az élmenők közül Kubicát tekinthetnénk a bajnokság favoritjának, de a németek autója egyelőre nem ér fel a Ferrarihoz és a McLerenhez. A lengyelt persze még így sem szabad leírni, ha továbbra is ilyen kiszámíthatóan teljesít, a riválisok pedig ezután is hibáznak, az idény végén a sötét ló nyerheti meg a versenyt.
Vezess.hu értékelés
Eddigi teljesítmény: 85 %
Esély a bajnokságra: 10 %
Mit várhatunk ezen a hétvégén?
Ahogy az előzőekben láthattuk, a 18 tételes versenynaptár 10. futamán, a hétvégén következő Német Nagydíjon a bajnokság gyakorlatilag a nulláról indul. Most nézzük meg, hogy mire számíthatunk Hockneheimben.
Bár az élmenők mind a győzelmet célozzák, mint mindig, az esélyek különböznek. A hétvége favoritja Lewis Hamilton lehet, és ennek több oka is van. Az angol fiú lendületben van, a Brit Nagydíjon aratott fölényes győzelem fejben előnyt biztosít számára.
A McLaren a Mercedes révén újra hazai versenyre készül, ezért a csapat is biztosan mindent belead a lehető legjobb eredmény érdekében – a múlt heti tesztek eredményei pedig azt bizonyítják, hogy jó úton járnak. Hamiltont segítheti az is, hogy a hétvégére eső várható, az eddigi két vizes futamot pedig ő nyerte idén, fekszenek neki az ilyen körülmények.
Räikkönenre ráférne már egy győzelem, jó ideje nem uralt egy versenyt sem, de lehet, hogy most sem jön el az ő ideje. A világbajnok azt nyilatkozta a héten, hogy meleg, száraz időt szeretne, mert a Ferrarinak az a legjobb, nos ez nem így alakul a jelenlegi állás szerint. Felipe Massa olyan botrányosan rossz volt két hete, hogy előre nem merünk tippelni, a kis braziltól a kieséstől a fényes győzelemig semmi nem lenne meglepő.
A BMW Sauber is hazai pályán versenyez majd, így nekik is presztízskérdés a lehető legjobb eredmény. Kubica megbízható minőség, és végre a német Nick Heidfeld is magára talált, így akár ő is beleszólhat a nagyok játékába – tegyük hozzá, hogy papíron még a bajnokság sem úszott el számára.
Szintén hazai verseny ez a Toyota csapatnak is, hiszen központjuk Kölnben van, így ők is kitesznek magukért. Mivel a hockenheimi pálya jellegében hasonló a Magny Cours-ihoz, ahol Jarno Trulli dobogóra állhatott, így velük is számolni kell majd. A második pilóta, Timo Glock szintén német, ezért ő is különösen szeretne majd mutatni valamit.
Ez történt két éve
A már említett Heidfeld és Glock mellett még három hazai versenyző – összesen a mezőny negyede! – lép pályára a Német Nagydíjon, Nico Rosberget, a Red Bull-nál 2009-re frissen lekötött Sebastian Vettelt, és a Force Indiá-s Adrian Sutilt is különleges motiváció hajtja majd.
Utoljára 2006-ban járt a pályán a száguldó cirkusz, abban az évben, amikor Michael Schumacher és Fernando Alonso küzdött a bajnokságért. Két éve a német szupersztár nyert, Alonso csak az ötödik helyen végzett, és idén sem számíthat többre, de már nem is céloz magasra.
Valószínűleg nem okoz majd komoly gondot senkinek a tavalyi kihagyás, hiszen ahogy már írtuk, a múlt héten három napig mindenki kedvére tesztelhetett itt. A 2002-ben lerövidített pálya elsősorban lassú és közepes sebességű kanyarokból építkezik, de az erdőn áthaladó Parabolika ívelt egyenesén az autók 315 km/óráig is gyorsulnak. Általában meleg az idő, így a gumik nagy terhelésnek vannak kiétve, de ez a mostani hűvösebb hétvégén talán nem jelent majd nagy problémát.
Német Nagydíj, Hockenheim
A pálya hossza: 4574 m
Körök száma: 67
Pályarekord: 1:13.780, Räikkönen, 2004
A 2006-os dobogó: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Räikkönen
Räikkönen pole-köre 2006-ból