Igazi kánikulában folytatódott a Forma-1-es csapatok jerezi tesztje, a hőmérséklet elérte ma a 37 fokot. A izzasztó időben is az élen maradt Sebastian Vettel, a kis német kedd után ma is a leggyorsabb volt.
A csapatok fele tesztelte a a Bridgestone jövő évi slick gumijait, Vettel és a csapat most először feküdt neki komolyan a minta nélküli abroncsok tesztelésének.
„Végig a 2009-es slickeken voltam, a legnagyobb különbség a lassabb kanyarokban adódott, ahol sokkal nagyobb volt a mechanikai tapadás. Természetesen a jövő évi szabályoknak megfelelő aerodinamikai csomag miatt a leszorítóerő kisebb volt, ami főleg az egyenesekben tűnt fel, de a gumik tapadása jól kiegyenlítette. Kétféle keveréket próbáltunk ki, amiből nagyon sok tanulmányozni való adatot gyűjtöttünk” – mondta a nap végén Vettel.
A német mögött a McLaren veteránja, Pedro de la Rosa végzett, a harmadik leggyorsabb pedig a hockenheimi pocsék hétvége után visszatérő Kimi Räikkönen volt. A világbajnok teljesítette a legkevesebb kört, a 2009-es felkészülés helyett pedig a következő versenyek beállításait próbálgatta.
Az ötödik helyen záró Mark Webber leendő csapattársához, Vettelhez hasonlóan egyész nap a slickekkel körözött és a 2009-es aerocsomagot próbálgatta.
Jarno Trulli kimondottan a Magyar nagydíjra készült a Toyotával. A tegnap hiányzó Force Indiá-nál szintén a hungaroringi verseny volt a fókuszban, pontosabban az először nálunk bevetésre kerülő fokozat nélküli váltó tesztelése. Az autóba egy hónap után visszaülő Vitantonio Liuzzi eredményes napot zárt, a csapatnál nagyon elégedettek voltak az alkatrésszel.
„Nagyon eredményesen kezdtük a tesztet ma, több mint száz kört teljesítettünk műszaki probléma nélkül, ami igazán biztató, tekintve, hogy az új sebességváltó most először járt a tesztpályán” – értékelt Dominic Harlow, a csapat vezető versenymérnöke.
A nagy melegre panaszkodott Nelsinho Piquet, aki szerint a hőségben és a délutánra egyre erősebb szélben nehéz volt jó egyensúlyt találni az autón, és a gumik is gyorsan koptak. A brazil az utolsó előtti idővel zárta a napot.
A leggyengébb köridővel a BMW-s Christian Klien „büszkélkedhetett”, de a csapat ennek ellenére elégedett volt, főleg, hogy a tegnapi teszten áramütést szenvedett szerelőt is kiengedték ma az orvosok a jerezi kórházból, és aki ma este már svájci otthonában térhet nyugovóra.
Teszt, Barcelona, 2008.04.16.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.843 |
2. | de la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:19.081 |
3. | Räikkönen | Ferrari | 1:19.446 |
4. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:19.861 |
5. | Webber | Red Bull-Renault | 1:20.021 |
6. | Wurz | Honda | 1:20.416 |
7. | Trulli | Toyota | 1:20.534 |
8. | Liuzzi | Force India-Ferrari | 1:20.577 |
9. | Piquet | Renault | 1:20.827 |
10. | Klien | BMW Sauber | 1:20.866 |