A tervek szerint 2009-ben három nagy változás következik a Forma-1-ben: visszatér a minta nélküli, slick gumi, jelentősen csökkentik az autók aerodinamikai tapadását, és bevezetik az energia-visszanyerő rendszert, az ún. KERS-t. A csapatok aggályai miatt azonban ez utóbbi lehet, hogy elmarad.

A tulajdonképpen hibridhajtásként értelmezhető KERS tesztelése során az elmúlt két hétben két komolyabb incidens is történt, a múlt héten a Red Bull Milton Keynes-i gyárát kellett kiüríteni, miután az egyik motor kigyulladt, és mérgező füstöt eresztett, míg kedden a jerezi teszten szenvedett áramütést a BMW egyik szerelője, amikor a berendezéssel felszerelt autóhoz hozzáért.

„Minden csapatnak problémái vannak jelenleg. Nehéznek bizonyul biztonságos rendszert fejleszteni, 2009-re pedig nagyon fogy az idő. Számomra logikusabbnak látszana, ha egy évig még tesztelnénk a KERS-t, mielőtt a versenyeken is bevetjük. A Toyota számára a biztonság az elsődleges szempont” – nyilatkozta a Sport Bildnek a Toyota motrfejlesztésért felelős vezetője, Luca Marmorini.

F1: Elmarad a nagy reform? 1
F1: Elmarad a nagy reform? 15


A Williams pilótája, Nico Rosberg szerint a jövő év elején egyetlen csapatnak sem lesz működőképes rendszere: „Az első néhány futamon a mezőny egyetlen csapata sem használja majd. A Williams jelenlegi célja, hogy már az első futamon bevessük, de ez nagyon nagy falat” – mondta a német pilóta.

A Renault-főök, Flavio Briatore kerek perec kijelentette, hogy „ha a rendszer nem biztonságos, nem szereljük be az autóba”.

A pilóták biztonsági kérdésekkel foglalkozó szakszervezete, a GPDA egyik vezetője, Mark Webber ezt nyilatkozta: „Néhány csapatnak problémái vannak az akkumulátorokban használt vegyi anyagokkal. Nagyon fontos számunkra, hogy biztonságos legyen a dolog, amikor épp 300-zal száguldunk, vagy épp komoly baleset történik.”