A Red Bull veterán versenyzője, David Coulthard úgy gondolja, hogy csapatának „kistestvére”, a Toro Rosso az idény második felében a nagy csapatbak is kihívást jelenthet. Coulthard utódja, az idén még a faenzai kiscsapatnál versenyző Sebastian Vettel a Német Nagydíjon az időmérő edzésen már a két Red Bull közé kvalifikálta magát, a futamon pedig az üdítős autók közül egyedüliként pontot is szerzett.

A Toro Rosso és a Red Bull autói ugyanazt a kasztnit használják, a különbség csak a két csapat motorjai közt van.

Szerencsére nagyobb volt a füstje, mint a lángja
Kemény csaták lesznek

Kemény csaták lesznek

Kemény csaták lesznek


„A Toro Rosso megint lépett egyet előre a teljesítmény tekintetében Hockenheimben. Bár ők a kisebbik csapat, az új kasztnival már velük is számolni kell. Az STR3 hátuljában lévő Ferrari és az RB4-ben dolgozó Renault motor közti természetes különbségek némelyik pályán őket hozzák majd előnybe. Hockenheim különösen feküdt nekik, pár tizeddel gyorsabbak voltak. A versenyen ez világosan látszott is, amikor Vettel jobban rajtolt, és Mark nem tudott ehhez hozzászólni. Ez alapján arra számítok, hogy a két Red Bull-csapat szoros csatában lesz majd az idény hátralevő részében” – írta F1-es rovatában a skót pilóta.  

A Red Bull-hoz kapcsolódó hír még, hogy Vettel jelenlegi csapatfőnöke, Gerhard Berger a napokban elismerte, hogy az anyacsapatnak hosszú távú tervei vannak a Coulthardot 2009-ben váltó Sebastian Vettellel, akit rögtön 2011-ig kötöttek le, de akár tovább is megtarthatják. Az osztrák F1-veterán azonban azt is hozzátette, hogy Red Bull-os szerződésének lejárta után, az akkor még mindig fiatal német biztosan érdekli majd a BMW-t, a Mercedest, és a Ferrarit is.

Még egy hír a Red Bull háza tájáról: a csapat a Magyar Nagydíjon egy kis kísérletbe kezd Coulthard autójával: a skót F1-esében ugyanis nem cserélnek motort, pedig ez már a harmadik futama lesz az erőforrásnak. A szabályok szerint a Forma-1-es motoroknak két versenyhétvégét kell kibírnia meghibásodás és csere nélkül. A Red Bull Renault motorjaiért felelős Fabrice Lom így indokolta a döntést:

DC harmadik nekifutásra is ugyanazt kapja

DC harmadik nekifutásra is ugyanazt kapja

DC harmadik nekifutásra is ugyanazt kapja


„Most először döntöttünk így. Először is, ez a V8-as nem ment sokat [Coulthard az első körben kiesett a Brit Nagydíjon], másrészt így, hogy a két versenyzőnk eltérő ütembe kerül a motorok szempontjából, megoszlik a kockázat. A döntés logisztikai szempontból is jó a csapatnak, és végül David így két különböző motort használhat majd Spában és Monzában, a pályákon, ahol a legnagyobb a terhelés.”