Ha áttekintjük az esélyeket, a hétvégi, 23. Magyar Nagydíjat szinte már előre Lewis Hamiltonnak adhatjuk. A mclarenes versenyző egyértelmű favorit, Kimi Räikkönennek és Felipe Massának nagyon fel kell kötniük a gatyát, ha nem szeretnének még jobban lemaradni a bajnoki küzdelemben.
A silverstone-i és hockenheimi fölényes győzelmek után a múlt heti jerezi teszteken is a McLaren látszott a legerősebbnek, Heikki Kovalainen volt a leggyorsabb a négy nap alatt. A csapat újabb fejlesztéseket is bevethet a Hungaroringen, többek között a Honda ihlette elefántfüleket, vagy a Red Bull állatos alkatrészét, a cápauszony szárnyat.
Hamilton esélyeit tovább erősíti, hogy a McLaren hagyományosan erős a magyar pályán – hatszor nyertek, ennél többször csak a Williams, de velük idén nem kell számolni -, és hogy tavaly is övé lett itt a diadal.
A Ferrari a múlt heti teszten keményen dolgozott azon, hogy megfejtsék, mitől is voltak olyan gyengék Németországban, és Massa állítása szerint ez sikerült is. Az olaszok is a cápauszonnyal küldik pályára az autójukat, de egyelőre nem világos, hogy csak kipróbálják az edzéseken, vagy a versenyen is bevetik.
Ez történt tavaly
A Ferrarinak reményt adhat, hogy a Hungaroringen meleg hétvége következik, ilyen körülmények között pedig jól ment az autó idén. A Bridgestone két leglágyabb gumikeverékét hozza a versenyre, az olaszok autója pedig az eddigiek alapján jobban kíméli az abroncsokat, így a gumikérdés akár a az ő javukra is eldöntheti a versenyt. Az F2008 rövidebb tengelytávja is alkalmasabbá teszi az autót a kanyargós pályára, mint amilyen egy évvel ezelőtt volt.
Tavaly Räikkönen ugyan végig követte a győzelem felé autózó Hamiltont, de elkapni nem tudta, Massa versenye pedig feledésre méltó volt, a brazil az elrontott időmérő után hátulról rajtolt, és ott is ért célba.
A BMW mostanra leszakadt a két vezető csapattól, de ahogy a hasonló karakterű Monacóban, akár itt is jól mehet majd Robert Kubica – akit a lengyel szurkolók tömege is lelkesít majd -, és a magára találó Nick Heidfeldet sem szabad leírni – tavaly dobogós volt nálunk.
A Red Bull-Toyota-Renault-csatában biztos megint vérre megy majd a harc, de hogy ki lesz jobb, csak a pályán derül majd ki. Fernando Alonso kedveli a helyszínt, és tavaly a pole-t is megfutotta – persze utána hátrasorolták – de idén azért nem szól majd bele a nagyok játékába.
Öt többé-kevésbé esős futam után a Magyar Nagydíjon nem várható csapadék, a pilóták 30 fok feletti hőmérsékletben izzadhatnak majd. A 70 körös versenyt persze egy baleset és a biztonsági autó bármikor megbolondíthatja, és a néhány ponton felújított pálya is hozhat némi izgalmat.
Magyar Nagydíj, Hungaroring
A pálya hossza: 4381 m
Körök száma: 70
Pályarekord: 1:19.071, M. Schumacher, 2004
A tavaly i dobogó: 1. Hamilton, 2. Räikkönen, 3. Heidfeld
Schumi körrekordja