Erre a végeredményre senki nem tippelt volna futam elején, a Magyar Nagydíjon folyamatosan újrakeverték a kártyákat. A Hungaroring újabb győztest avatott, a mclarenes Heikki Kovalainen élete első F1-es diadalát aratta, a finn a Forma-1 történetében a 100. pilóta, aki a dobogó legfelső fokára állhatott. A második helyen az egész hétvégén ragyogóan teljesítő toyotás Timo Glock végzett, Kimi Räikkönen pedig szerencsésen jutott a dobogóra.
A futam tragikus hőse Felipe Massa volt, aki a rajtnál zseniális előzésekkel a két Mclaren elé ugrott, egyszerűen faképnél hagyta Hamiltonékat, ragyogóan vezetett végig, de alig három körrel a vége előtt megadta magát a Ferrari motorja.
A mögötte autózó rivális, Lewis Hamilton sem járt jól, a hétvége egyértelmű favoritja a 40. körben defektet kapott, és visszaesett a mezőny közepébe. A bokszkiállásoknak és Massa kiesésének köszönhetően végül így is ötödikként ért célba.
Bár a rajt után nem láttunk sok előzést, a versenystratégiák végig szoros küzdelmet hoztak. Izgalmas volt figyelni, hogy Glock elbír-e a harmadik helyen autózó Kovalainennel, és hogy Fernando Alonso és Räikkönen párharcából ki kerül ki győztesen.
Míg az előbbi párbajt a toyotás elveszítette egy rossz bokszkiállás miatt, addig a Ferrarinál briliánsan reagáltak: annak ellenére, hogy Räikkönen hibázott, és kiment a pályáról, két körrel később a tankolások után Alonso elé tudott kijönni a pályára.
A bokszutcában nem egy izgalmas pillanat akadt ma délután, a tankolóberendezések hibája vagy esetleg nem megfelelő földelések miatt több autó is lángra kapott a tankolásnál. Rubens Barrichello, Kazuki Nakajima és Sebastien Bourdais is tüzet fogott, a francia versenyzőt kétszer is oltóhabbal kellett lefújni.
Räikkönen a verseny nagy részében megint nem tűnt igazán erősnek, nem tudta megelőzni Alonsót, de miután a kiállásoknál átugrotta a spanyolt, megérezte a „vérszagot”, és egymás után futva a körrekordokat a harmadik helyen autózó Glock után eredt. Az észbontó tempónak meg is lett az eredménye, négy körrel a vége előtt a világbajnok már a német versenyző nyakán volt, de Massa kiesése után azonnal visszavett, hiszen így már dobogós helyezést örökölt, és a motort is kímélni akarta.
A dobogósok közül talán Timo Glock érdemelte meg legjobban a helyezését, a pilóta mindent beleadott a versenyen. Érdekes, hogy míg két héttel ezelőtt a renault-s Piquet szerzett egy meglepetés második helyet, addig most a Toyota „kisebbik”, szintén újonc versenyzője hozta a jó eredményt.
A BMW Sauber az idény talán leggyengébb hétvégéjét könyvelhette el. Nick Heidfeld végig pontszerzés esélye nélkül körözött, a negyedik helyről rajtoló Kubica pedig azt játszotta, mint két hete Alonso Hockenheimben: lassan, de biztosan csúszott hátra, az egyetlen pontot érő helyet is csak Massa kiesésének köszönhette. Jó hétvégét zárt a Renault, Alonso és Piquet is pontot szerzett, és a Toyotánál is mindkét autó hozta az eredményt, Glock dobogója mellett Trulli a hetedik lett.
A kis brazil győzelme esetén átvette volna a vezetést a világbajnokságban, de másképp fordult a kocka: a Magyar Nagydíj után Hamilton továbbra is az élen áll, Räikkönen fellépett a második helyre, míg Massa a harmadikra csúszott vissza. Kubica hátránya tovább nőtt. A konstruktőri küzdelemben a McLaren átvette a második helyet a BMW-től, a Ferrari előnye még kitart az élen.
Magyar Nagydíj, Hungaroring, 2008.08.03.
# | Név | Csapat | Idő | Kör |
1. |
Heikki Kovalainen
|
McLaren
|
1h37:27.067 | 70 |
2. |
Timo Glock
|
Toyota
|
+ 11.061 | 70 |
3. |
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
+ 16.856 | 70 |
4. |
Fernando Alonso
|
Renault
|
+ 21.614 | 70 |
5. |
Lewis Hamilton
|
McLaren
|
+ 23.048 | 70 |
6. |
Nelson Angelo Piquet
|
Renault
|
+ 32.298 | 70 |
7. |
Jarno Trulli
|
Toyota
|
+ 36.449 | 70 |
8. |
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
+ 48.321 | 70 |
9. |
Mark Webber
|
Red Bull
|
+ 58.834 | 70 |
10. |
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
+ 1:07.709 | 70 |
11. |
David Coulthard
|
Red Bull
|
+ 1:10.407 | 70 |
12. |
Jenson Button
|
Honda
|
+1kör | 69 |
13. |
Kazuki Nakajima
|
Williams
|
+1kör | 69 |
14. |
Nico Rosberg
|
Williams
|
+1kör | 69 |
15. |
Giancarlo Fisichella
|
Force India
|
+1kör | 69 |
16. |
Rubens Barrichello
|
Honda
|
+2 kör | 69 |
17. |
Felipe Massa
|
Ferrari
|
Kiesett | 67 |
18. |
Sebastien Bourdais
|
Toro Rosso
|
Kiesett | 67 |
19. |
Adrian Sutil
|
Force India
|
Kiesett | 62 |
20. |
Sebastian Vettel
|
Toro Rosso
|
Kiesett | 22 |