Erre a végeredményre senki nem tippelt volna futam elején, a Magyar Nagydíjon folyamatosan újrakeverték a kártyákat. A Hungaroring újabb győztest avatott, a mclarenes Heikki Kovalainen élete első F1-es diadalát aratta, a finn a Forma-1 történetében a 100. pilóta, aki a dobogó legfelső fokára állhatott. A második helyen az egész hétvégén ragyogóan teljesítő toyotás Timo Glock végzett, Kimi Räikkönen pedig szerencsésen jutott a dobogóra.

Szívszorító jelenet
Massa revansot vett Hockenheimért

Massa revansot vett Hockenheimért

Massa revansot vett Hockenheimért


A futam tragikus hőse Felipe Massa volt, aki a rajtnál zseniális előzésekkel a két Mclaren elé ugrott, egyszerűen faképnél hagyta Hamiltonékat, ragyogóan vezetett végig, de alig három körrel a vége előtt megadta magát a Ferrari motorja.

A mögötte autózó rivális, Lewis Hamilton sem járt jól, a hétvége egyértelmű favoritja a 40. körben defektet kapott, és visszaesett a mezőny közepébe. A bokszkiállásoknak és Massa kiesésének köszönhetően végül így is ötödikként ért célba.

Bár a rajt után nem láttunk sok előzést, a versenystratégiák végig szoros küzdelmet hoztak. Izgalmas volt figyelni, hogy Glock elbír-e a harmadik helyen autózó Kovalainennel, és hogy Fernando Alonso és Räikkönen párharcából ki kerül ki győztesen.

Míg az előbbi párbajt a toyotás elveszítette egy rossz bokszkiállás miatt, addig a Ferrarinál briliánsan reagáltak: annak ellenére, hogy Räikkönen hibázott, és kiment a pályáról, két körrel később a tankolások után Alonso elé tudott kijönni a pályára.

Szívszorító jelenet

Szívszorító jelenet

Hamilton vonzza a defekteket


A bokszutcában nem egy izgalmas pillanat akadt ma délután, a tankolóberendezések hibája vagy esetleg nem megfelelő földelések miatt több autó is lángra kapott a tankolásnál. Rubens Barrichello, Kazuki Nakajima és Sebastien Bourdais is tüzet fogott, a francia versenyzőt kétszer is oltóhabbal kellett lefújni.

Räikkönen a verseny nagy részében megint nem tűnt igazán erősnek, nem tudta megelőzni Alonsót, de miután a kiállásoknál átugrotta a spanyolt, megérezte a „vérszagot”, és egymás után futva a körrekordokat a harmadik helyen autózó Glock után eredt. Az észbontó tempónak meg is lett az eredménye, négy körrel a vége előtt a világbajnok már a német versenyző nyakán volt, de Massa kiesése után azonnal visszavett, hiszen így már dobogós helyezést örökölt, és a motort is kímélni akarta.

A dobogósok közül talán Timo Glock érdemelte meg legjobban a helyezését, a pilóta mindent beleadott a versenyen. Érdekes, hogy míg két héttel ezelőtt a renault-s Piquet szerzett egy meglepetés második helyet, addig most a Toyota „kisebbik”, szintén újonc versenyzője hozta a jó eredményt.

Glock egész hétvégén ragyogóan ment

Glock egész hétvégén ragyogóan ment

Glock egész hétvégén ragyogóan ment


A BMW Sauber az idény talán leggyengébb hétvégéjét könyvelhette el. Nick Heidfeld végig pontszerzés esélye nélkül körözött, a negyedik helyről rajtoló Kubica pedig azt játszotta, mint két hete Alonso Hockenheimben: lassan, de biztosan csúszott hátra, az egyetlen pontot érő helyet is csak Massa kiesésének köszönhette. Jó hétvégét zárt a Renault, Alonso és Piquet is pontot szerzett, és a Toyotánál is mindkét autó hozta az eredményt, Glock dobogója mellett Trulli a hetedik lett.
 
A kis brazil győzelme esetén átvette volna a vezetést a világbajnokságban, de másképp fordult a kocka: a Magyar Nagydíj után Hamilton továbbra is az élen áll, Räikkönen fellépett a második helyre, míg Massa a harmadikra csúszott vissza. Kubica hátránya tovább nőtt. A konstruktőri küzdelemben a McLaren átvette a második helyet a BMW-től, a Ferrari előnye még kitart az élen.
 
Magyar Nagydíj, Hungaroring, 2008.08.03.

# Név Csapat Idő Kör
1.
Heikki Kovalainen
McLaren
1h37:27.067 70
2.
Timo Glock
Toyota
+ 11.061 70
3.
Kimi Räikkönen
Ferrari
+ 16.856 70
4.
Fernando Alonso
Renault
+ 21.614 70
5.
Lewis Hamilton
McLaren
+ 23.048 70
6.
Nelson Angelo Piquet
Renault
+ 32.298 70
7.
Jarno Trulli
Toyota
+ 36.449 70
8.
Robert Kubica
BMW Sauber
+ 48.321 70
9.
Mark Webber
Red Bull
+ 58.834 70
10.
Nick Heidfeld
BMW Sauber
+ 1:07.709 70
11.
David Coulthard
Red Bull
+ 1:10.407 70
12.
Jenson Button
Honda
+1kör 69
13.
Kazuki Nakajima
Williams
+1kör 69
14.
Nico Rosberg
Williams
+1kör 69
15.
Giancarlo Fisichella
Force India
+1kör 69
16.
Rubens Barrichello
Honda
+2 kör 69
17.
Felipe Massa
Ferrari
Kiesett 67
18.
Sebastien Bourdais
Toro Rosso
Kiesett 67
19.
Adrian Sutil
Force India
Kiesett 62
20.
Sebastian Vettel
Toro Rosso
Kiesett 22