Felipe Massa a Magyar Nagydíjon a 17. helyen végzett. Papíron ez nem sokat mond, de a verseny egészen más képet mutatott. A brazil versenyző a harmadik helyről rajtolva elképesztő tűzzel és erőszakossággal előzte meg mindkét McLarent, egyenlítve Lewis Hamiltonnak, aki a Német Nagydíj után azzal hencegett, hogy ő bizony nem engedte volna el olyan könnyen Massát, mint a ferraris őt Hockenheimben.

Massa a versenyt mindvégig az irányítása alatt tartotta, és Hamilton defektje nélkül is biztosan győzött volna, ha három körrel a vége előtt a Ferrari motorja nem adja meg magát a célegyenesben. A brazil így viszont ahelyett, hogy átvette volna a vezetést a bajnokságban, a harmadik helyre csúszott vissza, és ez az elvesztett tíz pont komolyan számíthat majd az év végén.

Szívszorító jelenet
Szívszorító jelenet

Szívszorító jelenet

Melbourne után újra feladta a motor


„Minden figyelmeztetés nélkül történt, nem volt semmilyen előjel. Jól versenyeztem, szép előnyöm volt a második helyezett előtt, miután Hamiltonnak problémája volt, nem is kockáztattam. Nagyon csalódott vagyok, mert az autó jó volt, és minden tökéletesen működött. Az autóverseny sajnos néha kegyetlen. Mindent beleadtam, de ilyesmi bármikor előfordulhat. De nem szabad feladni, sőt minél előbb fordítani kell. Még hét verseny és 70 pont van előttünk, van idő felzárkózni” – mondta Massa a verseny után.

Kimi Räikkönen számra nem alakult ilyen rosszul a futam, sőt. Annak ellenére, hogy a verseny első felében a világbajnok be volt ragadva Fernando Alonso mögé, végül a a dobogóra is felállhatott. Persze jobb eredmény is születhetett volna, ha a finn nem a mezőny sűrűjéből rajtol.

„Nagyon sajnálom Felipét és a csapatot, szörnyű dolog így elveszíteni a győzelmet. Számomra is kemény volt, mert ha az ember sokáig halad egy lassabb autó mögött az unalmas és bosszantó. Amikor végre szabadon nyomhattam, az autó nagyon jól viselkedett, de már túl késő volt. Amikor utolértem Glocokt, vissza kellett vennem, mert valami gond volt az autó hátsó részével, a csapat pedig mondta, hogy csak hozzam be épségben az autót. Az is igaz, hogy én szereztem a legtöbb pontot a vezető hármasból, ebből is látszik, hogy milyen kiszámíthatatlan a bajnokság” – mondta Räikkönen.

A versenyzés kegyetlen 108
Két finn is a dobogón


„Csalódást keltő hétvége volt ez számomra, de legalább sikerült tisztességes eredményt elérnem. Az időmérős problémákon még dolgoznunk kell, hogy az élről indulhassak, mert csak így lehet kiaknázni az autó potenciálját. Ha ez sikerül, újra a győzelmekért küzdhetek majd” – értékelt a világbajnok.