V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!
F1: Jövőre gyengébb lesz a verseny 123 Az elmúlt években egyre szorosabbá vált a Forma-1-es mezőny, sehol sincsenek már a sok-sok másodpercre az élmezőnytől kullogó, az időmérőn kieső autók, ma a sereghajtót és az élmenőt két másodperc választja el, a középmezőnyben pedig öldöklő küzdelem folyik minden tizedmásodpercért.

Az „összerázódás” valószínűleg annak köszönhető, hogy a 2,4 literes V8-as motorok bevezetése óta nem történt nagyobb szabályváltoztatás, sőt, ami jött is – a motorfejlesztés két évvel ezelőtti befagyasztása – az még inkább a stabilitást erősítette. A kisebb csapatok láthatóan ki is használták a lehetőségeket, és amennyire lehetett, felzárkóztak.

„Eléggé állandó szabályok voltak az elmúlt években, és ez lett az eredmény. Persze most is vannak olyanok, akiknek egy kicsit jobban megy, de a középmezőnyben előfordul, hogy fél másodperc van csak a hetedik és a huszadik között, hihetetlenül szoros” – mondja a Force India technikai főnöke, Mike Gascoyne.

„Ha összehasonlítjuk a tavalyi és az idei időmérőket, a fejlődés átlagosal kéttized másodperc, de a mi esetünkben 1,4. A McLaren és a Ferrari persze most is az élen van, de mindent összevetve ők fejlődtek a legkevesebbet, látható, hogy már egyre nehezebb találni még egy kis előnyt” – magyarázta az angol szakember.

Jövőre viszont, amikor jelentősen változik az aerodinamika, visszatérnek a slick gumik, és jelen állás szerint bevezetik a hibrid KERS-rendszert is, a mostani erőviszonyok csúnyán felborulhatnak. A középmezőnybeli csapatok persze mind abban reménykednek, hogy sikerül az élre ugraniuk, de könnyen lehet, hogy nagy vesztesek is lesznek.

„Egyáltalán nem rossz idén a verseny. Én úgy gondolom, hogy jövőre sokkal kevésbé lesz szoros, mert még szokni kell majd a szabályokat. Rövid távon biztos nem lesz jobb. Ha változnak a szabályok, mindig van olyan, aki beletalál, és van, aki mellényúl” – figyelmeztet a Red Bull-os Mark Webber.