Egy hét múlva következik soron az idei szezon első új pályája a két utcai verseny közül – az F1-es Valencia kikötői utcáin autóznak majd a betonfalak között. A BMW pilótái nagyon várják a futamot. Nick Heidfeld különösen szereti a várost is.

„Mindig örülök, ha egy új pálya kerül a naptárba, Valenciát pedig különösen várom. Igazi utcai pálya lesz, ami a városon keresztül halad, nem úgy mint Melbourne-ben vagy Montrealban. Nagyon tetszik Valencia, sokszor jártam már ott. Sokat tesztelünk az állandó pályán és az új autót is itt mutattuk be párszor. Az év elején a családommal is töltöttem itt időt. Nagyszerűen éreztük magunkat, voltunk a parton, a városban pedig van egy kiszáradt folyómeder, parkokkal és játszóterekkel. A gyerekek különösen élvezték. Imádom a hagyományos és a modern építészet kontrasztját is. Nagyon várom a hétvégét!” – áradozott a német pilóta.

A városi pályán szépíthetnek
Heidfeld családi célpontnak is ajánlja a várost

Heidfeld családi célpontnak is ajánlja a várost

Heidfeld családi célpontnak is ajánlja a várost


Robert Kubica, aki Monacóban is ragyogóan ment idén, magára az utcai pályára kíváncsi nagyon:

„Nagyon várom már Valenciát, mert nagy rajongója vagyok az utcai pályáknak. Nehezek, gyakoriak a bukkanók, az út felülete sokszor változik. Ha az ember hibázik, könnyen a falban köthet ki. Bár Valencia azért nem lesz tökéletes utcai pálya, mert több nagy bukótere is van. Az FIA nagy gondot fordít a biztonságra, ami igazán jó.”

A csapat szimulációkkal készült a versenyre:

„Valencia új helyszín, ezért különleges kihívást jelent, főleg, hogy utcai pályáról van szó. Na nem a lassú fajta, a versenyzők a leggyorsabb részen túllépik majd a 300-as sebességet is! A szimulációs programjainkkal elég megbízhatóan kiszámíthatjuk előre a szükséges leszorítóerőt, ahogy a fékek kopását és a sebességi fokozatokat is, tehát elég jó alapbeállításokkal kezdhetjük majd a munkát” –  magyarázta a technikai igazgató, Willy Rampf.