A Forma-1 jelenlegi kizárólagos gumiszállítója, a Bridgestone 200. nagydíját ünnepli majd az Európa Nagydíjon. A japán gyártóabroncsait az 1997-es Ausztrál Nagydíj óta minden futamon használták.
A szállító rögtön az első versenyen pontot szerzett Olivier Panis és a Prost csapat munkájának köszönhetően, az első győzelmet pedig Mika Häkkinen szerezte 1998 első futamán. A Bridgestone előbb a Goodyearrel küzdött a pályán, majd egy évnyi monopolhelyzetet követően 2001 és 2006 között a Michelinnel vívták a gumiháborút. A japán gyártó tavaly óta újra a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója. 11 éves F1-es szereplésük alatt a Bridgestone gumijaival 125 pole pozíció, 127 leggyorsabb kör és 132 győzelem született. Az egyéni és a konstruktőri bajnoki címet is nyolc-nyolc alkalommal hódította el bridgestone-os pilóta és a csapat.
Forróságra számítanak
Forróságra számítanak
Fotó megosztása:
Újra szuperlággyal köröznek majd
Újra szuperlággyal köröznek majd
Fotó megosztása:
Minden jobb lesz minta nélkül!
Minden jobb lesz minta nélkül!
Fotó megosztása:
1997 óta most először nem lesz minta
1997 óta most először nem lesz minta
Fotó megosztása:
2010-ig egyedül a porondon
2010-ig egyedül a porondon
Fotó megosztása:
Trulli már holnap váltana
Trulli már holnap váltana
Fotó megosztása:
A GP2-ben is slickeket használnak
A GP2-ben is slickeket használnak
Fotó megosztása:
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Fotó megosztása:
Idén már ezeket is megjelölik
Idén már ezeket is megjelölik
Fotó megosztása:
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fotó megosztása:
Paplanok nélkül baj lesz
Paplanok nélkül baj lesz
Fotó megosztása:
Legközelebb jobb lesz
Legközelebb jobb lesz
Fotó megosztása:
Maradnak a paplanok
Maradnak a paplanok
Fotó megosztása:
A bajnok elégedetlen
A bajnok elégedetlen
Fotó megosztása:
Közös ünnep
Közös ünnep
Fotó megosztása:
Van mire büszkének lenni
Van mire büszkének lenni
Fotó megosztása:
Jól kitalálták...?
Jól kitalálták...?
Fotó megosztása:
Lesz még teszt
Lesz még teszt
Fotó megosztása:
A slickek a raktárban maradtak
A slickek a raktárban maradtak
Fotó megosztása:
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Fotó megosztása:
A keverékeken is változtattak
A keverékeken is változtattak
Fotó megosztása:
Idén erre kell figyelni
Idén erre kell figyelni
Fotó megosztása:
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Fotó megosztása:
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Fotó megosztása:
Közös ünnep
A gyártó jelenleg négyféle gumikeveréket gyárt a teljes idényre a szupelágytól a keményig, amelyek közül 2-2 keveréket visznek minden egyes futamra (Valenciában a lágy és a szuperlágy lesz a választék). 2000 abroncsot szállítanak el minden nagydíjra, ahol a gumikat sorsolják a csapatok között, biztosítva ezzel az egyenlő bánásmódot.
„Amikor beléptünk a Forma-1-be 1997-ben, minden pálya új volt számunkra, így igazán stílusos, hogy a 200. versenyt is egy új pályán ünnepelhetjük” – mondta a jubileumról a gyártó motorsportfőnöke, Hirohide Hamashima.