Fernando Alonso hiába akart, hazai közönsége előtt nem szerepelt valami fényesen az Európa Nagydíj tegnapi időmérőjén, így ma délután csak a 12. helyről rajtolhat majd. A kétszeres világbajnok csak abban bízik, hogy a biztonsági autó pályára küldésével számára kedvezően keverednek a lapok.

„Érthetően csalódott vagyok az időmérő miatt, mást reméltem. A holnapi verseny így nehezebb lesz, de mivel utcai pályáról van szó, még bármi előfordulhat. A lehető legjobb stratégiát kell kidolgoznunk, hogy felkészüljünk a különböző eshetőségekre, például a biztonsági autóra” – mondta Alonso az időmérő után.

A lutri folytatódik
Közösen gyászoltak

Közösen gyászoltak

Közösen gyászoltak


A pilóta egyébként a tegnapi nap folyamán kis spanyol lobogót ábrázoló matricákat osztogatott versenyzőtársainak, azzal a kéréssel, hogy tegyék fel az autóra a madridi repülőgép-szerencsétlenség áldozatainak emlékére. A mclarenesek már az időmérőn a kis zászlóval versenyeztek, holnap pedig valószínűleg a mezőnyből mindenki kiteszi majd őket. Alonso már szervezett egy megemlékezést az elhunytak emlékére, pénteken az első szabadedzés után a pilóták, és különböző F1-es vezetők együtt tartottak kétperces néma gyászt.

A szombati időmérő érdekese epizódja volt, amikor a BMW-s Nick Heidfeld és a toyotás Timo Glock akadt egymásra a pályán. Glock az ideális íven feltartotta a gyors körén lévő honfitársát, aki ezután mérgében behúzódott a toyotás elé, és a középső ujjával mutatta, hogy valami nem tetszett neki. Az esetnek vétlen szenvedője volt még Nelsinho Piquet is, aki a két német miatt szintén kiesett a ritmusból.

Heidfeldet megint feltartották

Heidfeldet megint feltartották

Heidfeldet megint feltartották


A versenybírók az időmérő után megvizsgálták az esetet, és úgy döntöttek, hogy senkit nem büntetnek meg. Nick Heidfeld így túltette magát a dolgon, de nem volt valami boldog, hiszen a Magyar Nagydíjon hasonló esetben rosszabbul járt három hete:

„Alig hittem el, hogy Timo feltartott, rögtön Budapest ugrott be, akkor is pont ez történt. Szerencsére a keményebb gumin voltam, így belefért még egy kör, ami tisztán is sikerült, így átjutottam a második szakaszba.

Ron Dennis, a McLaren főnöke spanyol újságírói érdeklődésre elismerte, amit eddig cáfolt, azaz, hogy fontolgatja, hogy a háttérbe vonul. Az Alonsóval folytatott harc, a példátlan büntetéssel végződött kémügy és házasságának szétesése élete egyik legrosszabb évévé tette 2007-et a 61 éves angol számára, nem csoda, hogy elbizonytalanodott.

Fontolgatja

Fontolgatja

Fontolgatja


„Az elmúlt tíz hónap nehézségei miatt nem láttam éppen tisztán a jövőmet. De ha az a kérdés, hogy gondolkodom-e a háttérbe vonuláson, akkor a válaszom igen” – mondta Dennis az El Paísnak.

A McLarent lassan 30 éve irányító szakember azonban azt is hozzátette, hogy „a háttérbe vonuláson nem végső búcsút értek, inkább más pozíciók felé való mozdulást”, és hogy „sok tervem van még”. Dennis távozása után az F1-es csapat irányítását a mostani második számú vezető, Martin Whitmarsh veheti majd át.