Az izgalmas előzmények ellenére nem tudott megfelelni a hatalmas elvárásoknak az Európa Nagydíj és az új valenciai utcai pálya, unalmas verseny volt. A dobogó megegyezett a rajtsorrenddel, az élmenők nem tudtak mit kezdeni egymással.
Ahogy Magyarországon, Felipe Massa Valenciában is tökéletesen ment, a rajttól biztosan vezetett, simán nyert – a brazil idén negyedik, pályafutása során kilencedik győzelmét aratta. A Ferrari másik versenyzője, Kimi Räikkönen megint nem szerepelt valami jól, és ki is esett. A világbajnok motorja kísértetiesen hasonlóan mondta fel a szolgálatot, mint Massáé a Hungaroringen.
A Ferrarinál nem csak a motorokkal van gond, a bokszutcai munka is bőven hagy maga után kívánnivalót, Massa majdnem elbukta a győzelmet, amikor majdnem ütközött a bokszból szabályosan kifelé tartó Adrian Sutillal. Az esetet a versenybírók vizsgálat alá vették, döntés csak a futam után lesz. Massa a verseny után nem érezte magát hibásnak.
Räikkönen Massáénál is csúnyább jelentbe keveredett, a finn utolsó kiállásánál a tankolócsővel együtt pirosnál, kapkodva ugrott ki, elrántva a csapat egyik tagját is, akit hordágyon kellett elszállítani – úgy tudni, azóta már jól van. A baki miatt a világbajnok vissza is csúszott, de a kiesés miatt ez már nem sokat számított. Úgy tűnik, Räikkönen kezd szétesni fejben, a csapat pedig szinte eldobja magától a bajnokságot. Gond van.
A kevés kieső között volt még a helyi hős, Fernando Alonso is, aki az első körben ütközött Kazuki Nakajimával, elveszítve hátsó szárnyát, ami javíthatatlannak is bizonyult.
Hamilton a futam utáni interjúban azt mondta, hogy félig-meddig betegen versenyzett, így tulajdonképpen elismerte, hogy ma ez volt számára a legtöbb, amit elérhetett. Csapattársa nagyjából láthatatlanul, de biztosan autózva negyedikként futott be.
Hatalmas dicséret illeti a Toyotát, Jarno Trulli két helyet javított, Timo Glock pedig egykiállásos stratégiájával a 13. rajthelyről egészen a hetedik, pontszerző pozícióig jutott. A kettős pontszerzés tovább erősíti a csapat helyzetét a konstruktőri bajnokság negyedik helyén.
A Toro Rosso megőrizte az időmérőn megszerzett pozícióját, Sebastian Vettel így 3 ponttal gazdagította a csapatot hatodik helyezésével, és Sebastien Bourdais 10. helye miatt sem kell szégyenkezniük.
A nem túl izgalmas futam után a világbajnokság állása szokás szerint változott, Hamilton ugyan megőrizte vezetését, de a két ferraris újra helyet cserélt, Räikkönen lemaradása a mclarenes ellenfélhez képest 13 pontra nőtt. Kubica mindössze két ponttal áll a világbajnok mögött. A konstruktőri küzdelemben a McLaren folytatta a felzárkózást a Ferrarira.
A küzdelem két hét múlva Spában, a Belga Nagydíjjal folytatódik.
Európa Nagydíj, Valencia, 2008.08.24.
# | Név | Csapat | Idő | Kör |
1. |
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1h35:32.339 | 57 |
2. |
Lewis Hamilton
|
McLaren
|
+ 5.611 | 57 |
3. |
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
+ 37.353 | 57 |
4. |
Heikki Kovalainen
|
McLaren
|
+ 39.703 | 57 |
5. |
Jarno Trulli
|
Toyota
|
+ 50.684 | 57 |
6. |
Sebastian Vettel
|
Toro Rosso
|
+ 52.625 | 57 |
7. |
Timo Glock
|
Toyota
|
+ 1:07.990 | 57 |
8. |
Nico Rosberg
|
Williams
|
+ 1:11.457 | 57 |
9. |
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
+ 1:22.177 | 57 |
10. |
Sebastien Bourdais
|
Toro Rosso
|
+ 1:29.794 | 57 |
11. |
Nelson Angelo Piquet
|
Renault
|
+ 1:32.717 | 57 |
12. |
Mark Webber
|
Red Bull
|
+1kör | 56 |
13. |
Jenson Button
|
Honda
|
+1kör | 56 |
14. |
Giancarlo Fisichella
|
Force India
|
+1kör | 56 |
15. |
Kazuki Nakajima
|
Williams
|
+1kör | 56 |
16. |
Rubens Barrichello
|
Honda
|
+1kör | 56 |
17. |
David Coulthard
|
Red Bull
|
+1kör | 56 |
18. |
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
Kiesett | 46 |
19. |
Adrian Sutil
|
Force India
|
Kiesett | 42 |
20. |
Fernando Alonso
|
Renault
|
Kiesett | 1 |