V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!
Egyenautók az F1-ben? 123 Az Európa Nagydíj hétvégéjén a csapatok vezetői a Toyota motorhome-jában ültek össze, hogy a Forma-1 jövőjéről, a költségcsökkentés lehetséges módjairól tárgyaljanak. A Bernie Ecclestone által vezetett megbeszélésen sok minden felvetődött, de megegyezni semmiről sem sikerült.

A német Auto Mootor und Sport úgy tudja, hogy több csapat, élükön a Renault-főnökkel, Flavio Briatoréval felvetette, hogy egységes alkatrészeket – köztük a sok vitát kavaró KERS-szel – használhatnának az F1-esek.

Némelyik csapatfőnök a kasztni fejlesztésének hároméves befagyasztását is elfogadhatónak tartaná, de az örök független, és örök ellenző Frank Williams, és a sereghajtó, a Force India nem kér ebből.

„Ez őrület. Az autóiparban egyre elterjedtebb a kooperáció, csak a Forma-1-ben fordulhat elő, hogy mindenki maga akarja újra feltalálni a kereket!” – háborgott a Red Bull-lal közös karosszériát használó Toro Rosso vezetője, Franz Tost az ellenzők hozzáállásán.

A költségek csökkentésére az egységesítést megoldásként ajánlókkal szemben az ellenzők azzal érvelnek, hogy az egységes KERS, az elektronikai rendszer, a befagyasztott motorfejlesztés, és a hasonló intézkedések hamarosan a Forma-1-et lefokozzák a GP2 szintjére.   

„Mindenki elfelejti, hogy a nézők mit is szeretnének. Én nem ismerek olyanokat, akiket a sebességváltónk, a felfüggesztésünk, vagy a fékjeink érdekelnének. A világ megváltozott, mi is a szórakoztatóiparhoz tartozunk” – mondja erre Briatore, akinek csapata, a Renault az utóbbi két évben lemaradt a fejlesztési versenyben.