Ma délelőtt Monzában megkezdték a Forma-1-esek az idény utolsó előtti tesztsorozatát. Az Olasz Nagydíj helyszínén a elsősorban az itteni és a belga versenyre készülődnek a csapatok. Ma a legtöbben az alacsony leszorítóerejű aero-csomag beállítása volt terítéken.

A négy szabadon választható tesztnap felhasználásával a Ferrari már tegnap nekilátott a munkának, persze van is dolguk, hiszen a Hungaroringen és Valenciában megfőtt motorok nem jelentenek túl sok jót az erőforrásokat cseppet sem kímélő következő két futam előtt. A hibakeresés mellett a Ferrarit vezető Andrea Bertolini állítólag egy újfajta, a McLarenek négyfülű megoldásához hasonló
kormánykereket is kipróbált. Hogy a maranellóiak bevetik-e az újítást versenyen is, még nem tudni. 

McLaren-megoldás a Ferrarikban? 1
Rosberg bírta a nagyok tempóját

Rosberg bírta a nagyok tempóját

Rosberg bírta a nagyok tempóját


Ma már mind a tíz csapat pályára lépett, a napos időjárás pedig ideális körülményeket biztosított a teszteléshez.

Az Európa Nagydíj után lendületben maradt Felipe Massa, legalábbis a közös teszt első napján ő volt a leggyorsabb, azonban a mclarenes Heikki Kovalainen csak egy, a williamses Nico Rosberg pedig csak három századdal maradt el mögötte. A legjobb idők egyébként még nagyon messze voltak a tavalyi pole-tól, a különbség jó másfél másodperc, bőven van tere a beállítások finomításának.

Sebastian Vettel negyedik eredménye azt sugallja, hogy a Toro Rossó-nak fekszik a monzai pálya is – nem mintha meglepetés lenne a dolog. Az már inkább az, hogy az általában hátul kullogó Honda Rubens Barrichello kezei között a mezőny első felébe került.

McLaren-megoldás a Ferrarikban? 38


Vitantonio Liuzzi újra beült a Force Indiá-ba, és ideje egész jó lett, alig nyolc tizedet kapott Massától – persze az ő autójában is Ferrari motor dolgozik.

A nap legtöbb körét már-már szokás szerint Nelson Piquet teljesítette, de 117 próbálkozása közül a legjobb sem volt elég arra, hogy megelőzze bármelyik riválist.

A teszt holnap folytatódik.

Teszt, Monza, 2008.08.27.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  Massa  Ferrari  1:23.428
 2.  Kovalainen  McLaren-Mercedes  1:23.439
 3.  Rosberg  Williams-Toyota  1:23.461
 4.  Vettel  Toro Rosso-Ferrari  1:23.691
 5.  Barrichello  Honda  1:23.827
 6.  Webber  Red Bull-Renault  1:24.005
 7.  Heidfeld  BMW Sauber  1:24.075
 8.  Liuzzi  Force India-Ferrari  1:24.239
 9.  Trulli  Toyota  1:24.510
 10.  Piquet  Renault  1:24.540