Hockenheimben győzni kellene

Végleg eltűnhet a dohányreklám

Végleg eltűnhet a dohányreklám

A GrandPrix+ arról ír, hogy a Ferrari főszponzora, a Marlboro idő előtt kiszáll a csapat támogatásából. A két fél legutóbb 2006-ban újabb öt évre meghosszabbított partnersége 2011-ig állítólag 1,1 milliárd dollárt hozott volna a csapatnak, azonban az Európai Unió dohányreklámokra vonatkozó várható további szigorításai miatt az F1 utolsó cigarettaszponzorának már nem éri meg az üzlet.

A Ferrari tavaly óta már csak egy-két futamon viselte nyíltan a reklámozott termék nevét, de idén már a dohányreklámra vonatkozó tiltást nem alkalmazó Bahreinben is csak a vonalkódos, stilizált logót viselték az autók, és úgy tudni, hogy a cigaretta nevét Kínában sem teszik majd ki. A Marlboro 1996 óta első számú partnere a Ferrarinak, és ennek keretében az egész autó felületével rendelkezik, azaz az egyéb reklámozók nem a csapattal, hanem a dohánygyárral kötnek üzletet.

A Marlboro távozásával persze megváltozik a helyzet, de a maranellóiaknak nincs okuk az aggodalomra, az eddigi hirdetőkkel ezután egyszerűen közvetlenül kötnek majd üzletet, a Forma-1 legismertebb csapata lévén pedig az eddigi  főszponzor kiváltása sem lehet majd nehéz. A csapat már meg is kezdte az előkészületeket, két marketinges „nagyágyút” is leszerződtettek a riválisoktól, a McLarennél a Johnny Walker-üzletet összehozó Steve Wright, és a Renault-t és az ING-t összeboronáló Rhys Edward már a Ferrarinak dolgozik.

A Marlboro távozása összecseng egyébként azzal a korábbi hírrel, hogy a McLarenhez 2007-ben Fernando Alonsóval együtt érkezett spanyol bank, a Santander 2010-től a Ferrarihoz pártolna, „természetesen” a kétszeres világbajnokkal együtt…