A hétvégén a 2008-as bajnokság 13. fordulójára kerül sor a Belga Nagydíjnak otthont adó Spában. A versenynaptár egyik utolsó igazi hagyományos pályája izgalmas futamot ígér. Míg tavaly a kémügy, és a McLaren példátlan büntetése volt a téma, addig idén szerencsére csakis a versenyzésre kell figyelnünk.

A legifjabb és a legöregebb
Egész hétvégén hűvös lesz

Egész hétvégén hűvös lesz

Egész hétvégén hűvös lesz


A spa-francorchamps-i 7 kilométeres aszfaltcsík az idény leghosszabbja, és szintkülönbségek terén is az elsők között van, ahogy a motor igénybevételében is csak Monza mögött marad el.

Az ardenneki helyszín sajátos mikroklímája hűvös és nedves időt hoz az évnek ebben a szakaszában, és idén sincs ez másképp, tegnap komoly esővel fogadta az F1-eseket Spa, a hétvégén végig 50 százalékos esélye lesz a csapadéknak, a hőmérséklet egyik nap sem éri majd el a 20 Celsius fokot.

Ez történt egy éve

Fontos az időjárás, hiszen amellett, hogy az eső mindig felboríthatja a szokásos papírformát, az őszies idő egyben az erőviszonyokat is előrevetíti. Míg a Ferrari a meleg időben lágy gumikkal a legjobb, addig a fő rivális, a McLaren épp az ilyen körülményeket szereti, és szerencséjükre még a Bridgestone is a két keményebbik gumikeverékét hozta a hétvégére, így már szinte egyértelmű, hogy a favorit Lewis Hamilton, aki amúgy is briliánsan megy a vizes pályán…

Itt győzni kell

Itt győzni kell

Itt győzni kell


2004 óta (2006-ban átépítés miatt nem volt verseny) csak Kimi Räikkönen győzött Belgiumban, a finn nagyon érzi a helyszínt. Ha valahol és valamikor, hát itt mindenképpen győznie kellene újra, vagy legalább meggyőző versenyzéssel a dobogóra jutni, mert ha Spában nem megy, akkor talán végképp búcsút inthet idei bajnoki reményeinek – ha egyáltalán vannak ilyenjei -, ez most az utolsó esély.

A másik ferraris, a bajnokságban jelenleg második Felipe Massa ugyan nagy formában volt mostanában, de a Belga Nagydíj előtt bevallottan tart csapattársától, talán itt nem lesz olyan erős. Ha ehhez hozzávesszük azt is, hogy a kis brazil milyen szégyenletesen bukdácsolt a vizes silvertstone-i pályán, nem fogadunk nagy összeggel a győzelmére ezen a hétvégén.

Kimi tavalyi pole-köre (Martin Brundle értő kommentárjával)

Tovább nehezíti Massa dolgát, hogy második versenyét taposó motorral vág neki a hétvégének, ami Spában egyáltalán nem életbiztosítás, hiszen a pálya 72 százalékán padlógázzal mennek. Az elmúlt két futamon láttunk már egy-egy Ferrari erőforrást elfüstölni, lehet, hogy Massa esetében inkább cserélnek is, hiszen egyszer büntetlenül megtehetik, de a döntés nehéz, mert a következő, monzai verseny is ugyanennyire motorgyilkos lesz.

Nem kis gyaloglás a pályabejárás

Nem kis gyaloglás a pályabejárás

Nem kis gyaloglás a pályabejárás


A hosszú és változatos pálya a versenyzők általános kedvence, de a motor nagy terhelése, és az eső miatt sokan kieshetnek, úgyhogy vasárnap délután váratlan eredmény is születhet. Mindenképpen számolhatunk Robert Kubicával, aki kiválóan ment a vizes Monacóban, és a jövő évi helyéért versenyző Nick Heidfelddel is, aki a Brit Nagydíjon ragyogott az esőben. Silverstone-ban Ross Brawn taktikai zsenije is megvillant, ki tudja, lehet, hogy Jenson Button vagy Rubens Barrichello a dobogó környékén köt ki? A hondások mindenesetre reménykednek.

Érdemes lesz odafigyelni Sebastian Vettelre is, a Ferrari motor ereje és a kiscsapat jól eltalált beállításai együtt eredményt hozhatnak, és a Ferrari-erőforrásainak köszönhetően talán a Force India is megszerezheti végre első pontját.


A 2007-es dobogó

A 2007-es dobogó

A 2007-es dobogó


Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps

A pálya hossza: 7004 m
Körök száma: 44
Pályarekord: 1:45.108 Räikkönen, 2004
A tavalyi dobogó:
1. Räikkönen, 2. Massa, 3. Alonso