A Forma-1-ben jövőre bevezetik a fékezési energiát újrahasznosító hibridrendszert, az ún. KERS-t. Az újításról vita folyik, és több csapatnál a fejlesztés sem problémamentes. A Ferrari is nehezen halad, ismerte el a technikai igazgató, Gilles Simon.

„A KERS összetett rendszer, sok bonyolult területtel kell foglalkoznunk. Komoly feladat lesz már jövőre bevetni a rendszert.  Napról-napra tanulunk, de egyelőre küszködünk, ahogy szerintem minden más csapatnak is nehézséget okoz majd, hogy megbízhatóan működtesse a KERS-t” – magyarázta a ferraris szakember.

Hockenheimben győzni kellene
Van még mit tanulni

Van még mit tanulni

Van még mit tanulni


A KERS megfelelő kihasználáshoz az idén bevezetett egységes elektronikai rendszer, az ún. ECU tökéletes ismeretére is szükség lesz, Simon szerint pedig egyelőre még arról is van mit tanulniuk.

„Jövőre a KERS, és az állítható első szárny miatt az elektronikának nagy szerepe lesz. Alaposan meg kell érteni a közös ECU működését, hogy ezeket sikeresen alkalmazhassuk. Jelenleg úgy érezzük, hogy még mindig nem aknáztuk ki a rendszer teljes potenciálját.”